تازه های سایت

کد مطلب: 39433
21. آبان 1398 - 15:20
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پنج شکارچی متخلف اقدام به شکار غیرقانونی سه راس گراز در منطقه ملوسان نهاوند کرده بودند که یکی از آنها دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، جواد نوری اظهر در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: شامگاه روز گذشته محیط بانان منطقه حفاظت شده ملوسان شهرستان نهاوند، در حال گشت زنی متوجه حضور و تیراندازی پنج شکارچی متخلف در داخل منطقه شدند.

وی اضافه کرد: محیط بانان با واکنش به موقع نست به محاصره منطقه وقوع تخلف اقدام کردند و که پس از تعقیب و گریز کوتاه، زمانی که متخلفان قصد انتقال لاشه های شکار شده و خروج از منطقه را داشتند موفق به دستگیری یکی از آنها شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه این متخلف تحویل مرجع قضایی شد اظهار داشت: در این عملیات سه لاشه از گونه گراز (خوک وحشی)، به همراه تعدادی مهمات سلاح شکاری و خودروی متعلق به متهم، کشف و ضبط شده است.

نوری اظهر با بیان اینکه احتمال استفاده از چند قبضه سلاح برای این شکار زیاد است افزود: هر چند در این عملیات سلاحی کشف نشده اما تعدادی گلوله برنو کشف شده و متخلف باید سلاح را تحویل دادگاه دهد.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان یادآوری کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست نهاوند در اوایل ماه جاری نیز یک متخلف را به خاطر شکار ۱۰ قطعه کبوتر وحشی شناسایی کردند که پرونده نامبرده در مرجع قضایی در دست پیگیری است.

خوک وحشی‌ یا گراز دارای جثه بزرگ و گردنی کوتاه است؛ پوزه دراز و استوانه‌ای شکل، دندان‌های نیش بلند، بدنی پوشیده از موهای زبر و چشم‌های ریز از مشخصه‌های بارز این پستاندار است.

زاد و ولد این گونه در فصل بهار آغاز شده و بین چهار تا ۱۲ توله از یک جفت گراز متولد می شوند و اینگونه جانوری حدود ۲۰ سال عمر می کند.

دیدگاه شما