تازه های سایت

کد مطلب: 39406
20. آبان 1398 - 8:47
مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان گفت: در صورت همکاری شرکت زیرساخت برای انتقال سیگنال از طریق فیبر نوری مشکل عدم پخش مستقیم فوتبال خارجی برای شهرهای جنوبی استان برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مهدی دهقان‌نیری اظهار کرد: متاسفانه اخیرا به علت وجود تحریم‌های ظالمانه، پخش مستقیم فوتبال لیگ‌های خارجی در شهرهای جنوبی استان که محصور در کوه و ارتفاعات هستند با مشکل مواجه شده است.

وی با اشاره به دلایل فنی مشکل یاد شده افزود: اصولا پخش برنامه‌ها از طریق گیرنده‌های تلویزیونی به دو شکل امکان‌پذیر است یکی اینکه سیگنال‌رسانی به شکل زمینی صورت می‌گیرد و راه دیگر نیز به صورت ماهواره‌ای است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان ارسال سیگنال زمینی برای مناطق و شهرهایی که در اطراف آن موانعی مانند کوه و یا ارتفاعات طبیعی وجود ندارد را امکانپذیر دانست و گفت: با توجه به اینکه امکان ارسال سیگنال به صورت زمینی در مناطقی مهیاست که جلوی آن کوه نباشد در بخش‌هایی از شهرهای ملایر، بهار، اسدآباد و شهرهای شمالی استان که هموار بوده و موانع طبیعی بلند وجود ندارد ما مشکل سیگنال و در نتیجه عدم پخش مستقیم فوتبال نداریم.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌هایی مانند نهاوند، تویسرکان و سایر مناطقی که در پشت کوه قرار دارند لازم است سیگنال توسط ماهواره ارسال شود که با توجه به قرار گرفتن در شرایط تحریم عملا این امکان با مشکل روبرو شده و گیرنده‌های دیجیتالی قادر به پخش زنده فوتبال خارجی نیستند.

دهقان‌نیری افزود: البته در حال حاضر مسوولان فنی صدا و سیمای استان به همراه نمایندگان برای رفع این مشکل در تهران گرد هم آمده تا در صورت امکان بتوانند از طریق امکانات شرکت زیرساخت آن را برطرف کنند.

وی راهکار حل این مشکل در شرایط کنونی را همکاری شرکت زیرساخت عنوان کرد و افزود: برای رفع این مشکل شرکت زیرساخت می‌تواند یا با فیبر نوری سیگنال را انتقال داده و یا از طریق فرستنده‌هایی که در اختیار دارد به ما کمک کند تا مناطقی که به علت‌های گفته شده دچار مشکل عدم دریافت مستقیم فوتبال شده‌اند را برطرف کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان در پایان تاکید کرد: وقوع این مشکل به لحاظ فنی مربوط به ما نیست و در سایر مناطق کشور که شرایط مشابه ما را دارند نیز وجود دارد اما در عین حال با تمام توان پیگیر رفع مشکل هستیم./ فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما