تازه های سایت

کد مطلب: 39371
17. آبان 1398 - 11:56
معاون پرورشی آموزش و پرورش نهاوند از برگزاری 5 پیش‌اجلاس نماز در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۰ روحانی در حوزه پاسخگویی به شبهات دینی در ۱۰ آموزشگاه حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، نسرین ساکی اظهار کرد: به منظور برگزاری هرچه با شکوه‌تر اجلاس نماز در شهرستان نهاوند، تا قبل از برگزاری آن پنج پیش‌اجلاس در مدارس این شهرستان برپا می‌شود.

وی گفت: برگزاری پیش‌اجلاس‌ها با هدف فرهنگسازی اقامه نماز در مدارس و مشارکت آنها در برپایی اجلاس نماز است که روز ۲۹ آبان در نهاوند برگزار می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش نهاوند با اشاره به ارسال شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌های نماز با عنوان «نسیم وصل» به مدارس شهرستان افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند «مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان، زیرا این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ جامعه است“ آموزش و پرورش نهاوند برنامه جامعی در جریان‌سازی اجلاسیه نماز در مدارس در دست اقدام قرار داد.

وی از برنامه‌ریزی برای تداوم اجرای مطلوب طرح «شمیم رحمت» به حضور مسوولان در میان دانش آموزان نمازگزار و انجام برنامه‌هایی نظیر پرسش و پاسخ و ملاقات حضوری برای ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به شرکت در نماز جماعت خبر داد.

ساکی برگزاری جلسات آموزش خانواده با عنوان کسب مهارت‌های زندگی با محوریت نماز و ارائه مسئولیت اقامه نماز به دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌های این اداره برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز در مدارس عنوان کرد.

وی از اقامه نماز توسط امام جماعت در سطح مدارس خبر داد و گفت: نماز جماعت توسط روحانیون و طلاب در ۳۳ آموزشگاه پسرانه و در ۲۰ آموزشگاه دخترانه توسط طلاب خواهر اقامه می‌شود و در سایر مدارس نیز به امامت همکاران فرهنگی اقامه می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان نهاوند افزود: به منظور بیان احکام و پاسخ به شبهات دینی ۱۰ روحانی به صورت تمام‌وقت تحت عنوان طرح امین در ۱۰ آموزشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما