تازه های سایت

کد مطلب: 39310
12. آبان 1398 - 9:49
در عرصه‌های مختلف قدرت آمریکا رو به ضعف و افول است و اقتدار ایران اسلامی باعث تحقیر آمریکا شده است که سرنگونی پهپاد پیشرفته آن‌ها نمونه‌ای از توانمندی ما در مقابل سیاست‌های استکباری آمریکا است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، ۱۳ آبان به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ازجمله مهم‌ترین روزهای تقویمی کشور است که یادآور وقایع مهمی است و استکبارستیزی ملت ایران اسلامی را به جهانیان نشان می‌دهد.

تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان سال ۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در ۱۳ آبان سال ۵۸ سه رویداد مهم و اثرگذاری هستند که هرکدام مهم و نقطه عطف هستند و نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی به‌خوبی نشان‌دهنده اهمیت مبارزه است.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به حدی مهم و اثرگذار بود که امام راحل از این واقعه به‌عنوان انقلاب دوم نام بردند و بار دیگر بر مبارزه علیه استکبار آمریکا تأکید کردند، تأکیداتی که در کلام نافذ رهبر انقلاب نیز به‌صراحت و به‌وضوح دیده می‌شود.

مبارزه با استکبار و ظالم از مهم‌ترین اصول دیم مبین اسلام است و با پیروزی انقلاب اسلامی نیز به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین راهبردهای انقلاب اسلامی همیشه تداوم داشته است.

افول قدرت آمریکا از نتایج راهبرد استکبارستیزی ملت ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در پاسخ به سؤالی در مورد اهمیت روز ۱۳ آبان و نقشه‌های دشمنان برای منطقه گفت: فتنه‌انگیزی در کشورهای اسلامی جزء برنامه‌های امریکا است که با همکاری با انگلیس و صهیونیست‌ها و کشورهای مرتجع منطقه انجام می‌شود و کشورها را دچار بحران می‌کنند تا به اهداف خودشان برسند.

وی اظهار داشت: در ایران اسلامی هم این فتنه‌انگیزی‌ها را انجام دادند مانند فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و فتنه سال ۹۶ و مدام در حال ایجاد ناامنی و شرارت در منطقه هستند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: امروز هم اگر بتوانند مجدداً فتنه‌انگیزی می‌کنند و می‌بینید که در هفته‌های اخیر در لبنان و عراق و کشورهای محور مقاومت، آمریکایی‌ها فتنه ایجاد کردند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی همیشه در حال ایجاد مشکل و آشوب برای کشورهای محور مقاومت است و باید مراقب دشمن باشیم و از گذشته‌ها عبرت بگیریم.

مغیثی گفت: اخیراً دستگیری سر شبکه رسانه‌ای ضدانقلاب در کنار هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی‌ها و توقیف نفت‌کش انگلیسی‌ها نشان داد که انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اطلاعاتی و عملیاتی در مقابل استکبار ایستاده است.

وی بیان داشت: پرچم مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار در دست ایران اسلامی است و این حرکت ضد استکباری در ابعاد مختلف باقدرت ادامه خواهد داشت.

امام‌جمعه نهاوند افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری بر مبارزه با امریکای مستکبر بسیار تأکید داشتند و آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانند که نشان‌دهنده خوی استکباری آمریکایی‌ها است.

وی اظهار کرد: امریکا هرچه بیشتر هزینه کرده در منطقه بیشتر شکست‌خورده است و به قول خودشان ۷ تریلیون دلار هزینه کرده‌اند ولی چیزی عایدشان نشده است.

اقتدار ایران اسلامی آمریکا را تحقیر کرده است

مغیثی گفت: امروز آمریکایی در نزد افکار عمومی دنیا متنفر است و ازنظر قدرت نظامی و سیاسی هم رو به افول است و با سال‌های گذشته شرایط فرق کرده است.

وی افزود: ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف رقابت با استکبار قوی‌تر شده و دشمنان ضعیف‌تر شده‌اند که وقایع چند سال اخیر منطقه این افول قدرت آمریکا را به‌وضوح نشان می‌دهند.

امام‌جمعه نهاوند اظهار داشت: نباید از دشمن و فتنه‌های دشمنان غافل باشیم و هرچه ما هوشیارتر و بصیرتر باشیم و طبق آیه قران همیشه آماده‌باشیم می‌توانیم نقشه‌های دشمنان و استکبار جهانی را خنثی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خروج امریکا از برجام و ناتوانی اروپا در انجام تعهدات باعث شده است تا امروز سه‌گام از طرف ایران برداشته‌شده است و گام چهارم باقدرت بیشتر بنا است که برداشته شود تا دشمن بفهمد که ما توانایی رسیدن به مراحل مختلف هسته‌ای راداریم که همین مذاکرات هم نشان از بی‌اعتمادی و عدم پایبندی به تعهدات توسط آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد.

سابقه سیاه جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران

مغیثی به نقشه‌های آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: نوکران آمریکا تاریخ‌مصرف دارند مثل شاه، صدام، بن‌لادن و حالا ادعا می‌کنند که البغدادی را از بین برند درحالی‌که به گواه خودشان آن‌ها داعش را به وجود آوردند تا به انقلاب اسلامی ضربه بزنند ولی در این نقشه استکباری هم ناکام شدند.

وی به سیاهه جنایت‌های آمریکا برعلیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: جنگ تحمیلی، فتنه‌های مختلف قومیتی در اوایل انقلاب، ترور مردم، فتنه‌های مختلف، تحریم‌های اقتصادی و سرنگونی هواپیمای مسافربری ما تنها نمونه‌هایی از خباثت‌های استکبار جهانی و در رأس آن‌ها امریکای جنایتکار برعلیه مردم ایران اسلامی است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: این وقایع نشان می‌دهد که استکبار جهانی با اصل انقلاب اسلامی مسئله دارد و این دشمنی نیز همچنان ادامه دارد و مربوط به دولت خاصی در امریکا نیست و هر دولتی در این کشور سرکار آمده است دشمن مردم ایران اسلامی بوده است.

وی در پایان گفت: ۱۳ آبان به‌عنوان روز مبارزه با استکبار بسیار مهم است چون هرچه مشکل در طول این سال‌ها داشتیم به خاطر توطئه‌های امریکای مستکبر است و در این روز فریادهای “مرگ بر آمریکای ” ملت ایران بر ضد استکبار جهانی به گوش همگان خواهد رسید.

راهبرد مقاومت تنها راه مقابله با دشمنان مستکبر است

سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند نیز به اهمیت روز مبارزه با استکبار اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و در رأس آن‌ها امریکا با اصل نظام مقدس اسلامی مشکل‌دارند و وقایعی هم که در طول ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمده است نشان‌دهنده اوج دشمنی آن‌ها است.

وی افزود: بصیرت و بیداری نسل جوان و نوجوان امروز ما باعث شده دشمنان با هجمه‌های مختلف سعی در به بیراهه کشاندن آن‌ها داشته و در این راه از تمامی ابزار و وسایل ازجمله فضای مجازی استفاده می‌کنند.

مختاری گفت: باید زمان و دشمن را به‌خوبی بشناسیم زیرا که نبرد بین ما و آن‌ها از جنس نبرد حق و باطل است و این نبرد هیچ‌گاه پایان نخواهد یافت.

فرمانده سپاه نهاوند اظهار داشت: ملت قهرمان ایران اسلامی همواره در مقابل استکبار جهانی باقدرت ایستاده است و با توجه به تجربیات گذشته استفاده از راهبرد مقاومت را تنها راه‌حل مشکلات کشور و مبارزه با استکبار می‌داند.

وی افزود: راهبرد مقاومت سبب شکست دشمن و پیروزی ما شده است چون در مقابله با دشمن هر جا کوتاه آمدیم آن‌ها جلو آمدند و هر جا مقاومت کردیم موجب شکست دشمن شده‌ایم.

مختاری گفت: با توجه به نقشه‌های دشمنان و اتفاقات اخیر در منطقه مراسم ۱۳ آبان امسال با حضور اقشار مختلف مردم باشکوه‌تر برگزار می‌شود و مردم ایران اسلامی بار دیگر بر ضد امریکای مستکبر شعار خواهند داد.

برجام تجربه عدم اعتماد و عدم پایبندی به تعهدات توسط آمریکایی‌ها

مذاکرات چندساله با طرف‌های غربی و امضای معاهده برجام و سپس خروج امریکا از برجام و عدم پایبندی اروپایی‌ها به تعهداتشان در این قرارداد بار دیگر نشان داد که تنها راه‌حل مشکلات کشور توجه درون و استفاده از نیروهای جوان و انقلابی است.

آمریکایی‌ها با خروج از برجام نشان دادند که به هیچ تعهدی پایبند نیستند و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تأکید کردند؛ آمریکایی‌ها مصداق بارز استکبار و غیرقابل‌اعتماد هستند.

تحریم‌های جدید آمریکایی‌ها با همکاری برخی کشورهای مرتجع منطقه بار دیگر به ساده‌لوحان و کسانی که دل درگرو رابطه با امریکا دارند و راه‌حل مشکلات کشور را به مذاکره با امریکا گره زدند؛ ثابت کرد که از آمریکایی‌ها جز شر و فتنه چیزی نصیب ما نخواهد شد.

با توجه به آنچه گفته شد اهمیت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیشتر نمایان می‌شود و حضور همه اقشار در این راهپیمایی مهم بار دیگر استکبارستیزی ملت قهرمان ایران اسلامی را به همگان نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما