تازه های سایت

کد مطلب: 39276
10. آبان 1398 - 12:47
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند گفت: ۲۷ آموزشگاه در شهرستان نهاوند مجری طرح دادرس شدند که بعد از آموزش المپیاد شهرستانی این طرح برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حمید نوروزی در جلسه هماهنگی اجرای طرح دادرس در نهاوند گفت: طرح دادرس به‌منظور آمادگی دانش آموزان برای مقابله با شرایط سخت و فراگیری آموزش‌های امدادی وامداد و نجات در سطح مدارس با همکاری آموزش‌وپرورش اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: جلسه هماهنگی هشتمین مرحلهٔ این طرح با حضور کارشناسان هلال‌احمر و آموزش‌وپرورش در هلال‌احمر شهرستان نهاوند برگزار شد و برنامه‌ریزی‌های مختلف برای اجرای این طرح انجام شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: هدف این طرح فراگیری کمک‌های اولیه با استفاده از کارگاه‌های عملی و کارگروهی و جمعی است که در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح دادرس دانش آموزان توسط کارشناسان چگونگی مقابله با حوادث و بلایا را فرامی‌گیرند تا در زمان بحران و وقوع حادثه بتوانند یاری گر باشند و برای آینده آن‌ها بسیار مفید است.

نوروزی بابیان اینکه این طرح زیر نظر سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر اجرا می‌شود، گفت: با همکاری آموزش‌وپرورش مقررشده است که امسال ۲۷ آموزشگاه در سطح شهرستان مجری طرح دادرس باشند و آموزش‌ها را فرابگیرند.

وی بیان داشت: بعد از آموزش کامل توسط نیروهای هلال‌احمر المپیاد شهرستانی برگزار می‌شود و برگزیدگان به مرحله استانی اعزام می‌شوند و در صورت قبولی به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: در سال‌های گذشته شهرستان نهاوند موفق به کسب رتبه دوم کشوری در طرح دادرس شده بود که امیدواریم این رتبه بازهم تکرار شود.

وی بیان داشت: دانش آموزان در این طرح آموزش‌هایی از قبیل پناه گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، باندپیچی و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما