تازه های سایت

کد مطلب: 39236
7. آبان 1398 - 10:50
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد؛
نهاوند برترین تولیدکننده عسل استان همدان
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: زنبورداران نهاوندی موفق شدند با تولید بیش از ۱۰۰۰ تن عسل رتبه نخست تولید این محصول غذایی در استان همدان را به خود اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کمالی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: هم‌زمان با سراسر کشور سرشماری کلونی‌های زنبورداری شهرستان نهاوند در روزهای قبل انجام شد تا برنامه‌ریزی و مدیریت بهتری نسبت به تولید عسل در شهرستان نهاوند داشته باشیم.

وی اظهار داشت: این آمارگیری توسط کارشناسان این اداره و مراکز مستقر در بخش‌های ۴ گانه شهرستان انجام شد و هر مرکز با مراجعه به زنبورداری‌ها و اخذ آمار و سرشماری کلونی‌ها نسبت به ورود اطلاعات در سامانه مربوطه اقدام کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند افزود: برای انجام این کار هماهنگی‌های لازم به‌منظور جلوگیری از تردد کندوهای زنبورعسل با مراکز خدمات کشاورزی توسط اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان و همکاری نیروی انتظامی و سایر نهادها انجام شد تا آمار دقیق‌تری به دست آید.

وی بیان کرد: طبق سرشماری امسال بیش از ۴۰۰ بهره‌بردار در این بخش مشخص‌شده‌اند که این رقم در سال گذشته ۲۱۰ بهره‌بردار بوده است.

کمالی نژاد گفت: بیش از ۱۳۰ هزار کلونی زنبورعسل در شهرستان نهاوند ثبت‌شده است که به تولید عسل مشغول هستند و در سال گذشته نیز این رقم حدود ۵۰ هزار کلونی بود.

وی ادامه داد: توسط این کلونی‌ها بیش از ۱۰۰۰ تن عسل در شهرستان نهاوند تولید و به بازارهای شهرستان و دیگر مناطق ارسال می‌شود و با این میزان تولید، شهرستان نهاوند به‌عنوان برترین تولیدکننده عسل در سطح استان همدان معرفی شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند افزود: کسب این عنوان با تلاش همه دست‌اندرکاران تولید عسل و با کوشش و دانش زنبورداران زحمت‌کش نهاوندی به‌دست‌آمده است.

وی بیان داشت: در سال گذشته میزان تولید عسل شهرستان در حدود ۵۰۰ تن بود که امسال به دلیل شرایط جوی و میزان مراتع و کشت گیاهانی مانند گشنیز و کلزا در شهرستان این آمار بسیار بهبودیافته است.

کمالی نژاد بیان کرد: با توجه به پراکندگی زنبور ستان ها و تعداد زنبورداران شهرستان لازم است در صورت عدم مراجعه کارشناسان سرشماری، زنبورداران محترم با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی کلیه اطلاعات کندوها را اعلام نمایند.

وی در پایان گفت: عسل شهرستان نهاوند به دلیل وجود باغ‌ها و مراتع با گل‌های فراوان دارای کیفیت بسیار بالایی است و به‌عنوان یکی از سوغاتی‌های شهرستان نهاوند نظر مسافران را به خود جلب می‌کند.

انتهای پیام/س

دیدگاه‌ها

کارخانه تولید برند عسل نهاوند را راه اندازی کنید.

دیدگاه شما