تازه های سایت

کد مطلب: 39129
27. مهر 1398 - 12:00
مردم مؤمن و خداجوی شهرستان نهاوند مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی را برگزار کردند و با زائران کربلا هم‌نوا شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراسم معنوی پیاده‌روی جاماندگان از اربعین حسینی در شهرستان نهاوند با حضور مردم مؤمن نهاوند با انجام سینه‌زنی و عزاداری برگزار شد.

این مراسم هم‌زمان با اربعین حسینی از مقابل مسجد شهید حیدری (جوانان) شروع شد و با تشکیل دسته‌های عزاداری و نوحه‌خوانی مداحان به سمت مصلا این شهر ادامه یافت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر جعفر انواری از خطیبان کشوری در این مراسم گفت: پیاده‌روی میلیونی دوستداران و محبان امام حسین (ع) در اربعین حسینی چشم جهانیان را خیره کرده است.

وی اظهار داشت: اربعین به‌عنوان نمادی از بیعت مجدد با امام حسین (ع) شناخته می‌شود و نشان می‌دهد که راه و روش زندگی ایشان در بین مسلمانان ترویج یافته است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان برای کم‌رنگ کردن مراسم اربعین امسال نقشه‌های زیادی کشیدند ولی به یاری خدا مراسم امسال باشکوه‌تر و باعظمت‌تر برگزار شد و حضور میلیونی عزاداران نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

وی گفت: اربعین به‌عنوان بزرگ‌ترین اجتماع بشری نشان‌دهنده وحدت مسلمانان و حب ائمه اطهار در دل مؤمنان و آزادی خواهان است.

همچنین پیاده‌روی جاماندگان اربعین صبح امروز در شهر گیان به‌طرف شهر نهاوند انجام شد.

این مراسم با قرائت زیارت اربعین در مسجد جامع حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهر گیان آغاز شد و پس از گذشتن از روستاهای مسیر با شرکت در مراسم عزاداری روز اربعین در مصلای نهاوند به پایان رسید.

همچنین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در روستای کوهانی از ساعت 15 از حسینیه این روستا تا آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) برگزار می‌شود.

 

دیدگاه شما