تازه های سایت

کد مطلب: 39115
26. مهر 1398 - 12:23
کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند گفت: ۴۰۰ میلیون تومان تجهیزات و وسایل ورزشی بین مدارس نهاوند با اولویت مدارس نیمه‌برخوردار توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، روح الله سیاوشی در گفت‌وگو با خبرنگاران در نهاوند اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف ساحت زیستی و بدنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 400 میلیون تومان تجهیزات و وسایل ورزشی بین مدارس نهاوند با اولویت مدارس نیمه‌برخوردار توزیع شد.

وی گفت:‌ این تجهیزات شامل انواع توپ و وسایل ورزشی مورد نیاز مدارس است که از محل اعتبارات استانی و معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است.

کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند گفت: به منظور تهیه این وسایل و تجهیزات 50 درصد اعتبار آن توسط استانداری و 50 درصد دیگر از سوی وزارت آموزش و پرورش تامین شده است.

وی با اشاره به جایگاه ورزش مدارس در سند تحول بنیادین گفت: تربیت بدنی با توجه به نقش مهمی که در سلامت روحی و روانی دانش آموزان و تعلیم و تربیت افراد دارد از جایگاه مهمی در سند تحول بنیادین برخوردار است.

سیاوشی افزود: ایجاد نگرش مثبت و پویا در دانش‌آموزان، تقویت انگیزه برای یادگیری، کاهش اضطراب و بالا بردن عزت نفس از جمله رویکردهایی است که در حوزه تعلیم و تربیت برای ورزش مدارس هدفگذاری شده است.

وی با مهم خواندن فعالیت‌های ورزشی در سلامت جسمی دانش‌آموزان گفت: اگر در ورزش دانش‌آموزان در مدارس کوتاهی صورت گیرد در آینده نه چندان دور ممکن است بسیاری از دانش‌آموزان به چاقی مفرط مبتلا شده و یا با انحراف قامت روبرو شوند.

کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند تجهیز مدارس به وسایل ورزشی را زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌های ورزشی در بین دانش‌آموزان عنوان کرد و یادآور شد: یکی از ابزارهای مهم توسعه فعالیت‌های ورزشی و تندرستی در مدارس به ویژه آموزشگاه‌های محروم وجود تجهیزات و وسایل ورزشی است که بر همین مبنا امسال با نگاه مسوولان توجه خوبی به این امر شده است.

وی به موفقیت‌های ورزشی دانش‌آموزان نهاوند در مسابقات دانش‌آموزی پرداخت و گفت: دانش‌آموزان این شهرستان در مسابقات ورزشی سال تحصیلی گذشته در سطح استان و کشور درخشش خوبی داشتند و رتبه‌های برتر را در برخی رشته‌ها کسب کردند.

سیاوشی گفت: تابستان امسال تیم بسکتبال دوره متوسطه دوم پسران و دختران نهاوند موفق شدند در کشور مقام پنجم مسابقات دو و میدانی را کسب کنند، یکی از دانش‌آموزان این شهرستان موفق شد در بخش انفرادی مقام سوم و دانش‌آموز دیگر نیز مقام پنجم را برای استان کسب کند./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما