تازه های سایت

کد مطلب: 38921
10. مهر 1398 - 8:23
نماینده نهاوند در مجلس گفت: قیمت اجاره بها تابعی از قیمت مسکن است و همین موضوع باعث شده قیمت اجاره بها در سال جاری حداقل 22 درصد رشد افزایشی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌نیا نماینده مردم نهاوند در نطق میان دستور خود در صحن علنی پارلمان اظهارداشت: موضوع اصلی امروز جامعه تورم، اشتغال، مسکن، تولید، معیشت مادی و اجتماعی معنوی است، یکی از مشکلات امروز جامعه تورم است.

وی خطاب به دولت‌مردان گفت: امروز گرانی کمر مردم را خم کرده از مصادیق آن تهیه مایحتاج دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید بود که متأسفانه گرانی نوشت‌افزار و لوازم التحریر در مقام مقایسه با سال گذشته حداقل 3 برابر شد. یک دفتر 80 برگی از 4 هزار تومان در سال گذشته حدود 14 هزار تومان امسال به فروش رفت. 

بهرام‌نیا اضافه کرد: خانواده‌هایی که 3 دانش‌آموز داشتند حداقل باید 900 هزار تومان برای خرید لوازم التحریر و نوشت افزار هزینه می‌کردند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قیمت اجاره مسکن که خود تابعی از قیمت مسکن است در سال گذشته در اوایل فروردین ماه در مقام مقایسه با همین ماه در سال جاری یک قیمت متفاوتی داشته است. میزان معاملات انجام شده در اردیبهشت سال 97 در حدود 13 هزار واحد مسکونی بوده در صورتیکه همین میزان معاملات در سال 98 به 37 درصد تنزل پیدا کرده است. بر همین اساس قیمت اجاره بها تابعی از قیمت مسکن است و همین موضوع باعث شده قیمت اجاره بها در سال جاری حداقل 22 درصد رشد افزایشی داشته باشد.

وی خطاب به وزیر جهاد و کشاورزی گفت: آقای حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، امسال به واسطه ریزش نزولات جوی در شهرستان نهاوند مطابق سایر شهرستان‌ها متوجه خسارات ناشی از بارندگی ها براساس قیمت براورد شده 65 میلیارد تومان است اما تاکنون 6.5 میلیارد تومان به شهرستان اختصاص داده شده است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: به دلیل اینکه در فصل کاشت، داشت و برداشت از الان تا پایان سال هستیم مواردی است که باید مواردی مانند گرانی سم، کود و نهاده‌های کشاورزی مورد توجه قرار گرفته و از طرفی ارزانی خرید گندم توسط دولت که از مطالبات جدی کشاورزان است؛ در استان همدان 700 هزار تن بهره‌بردار به واسطه گرانی کودها شاهد افت کشت گندم بودیم و بعضاً کودهای تقلبی می‌فروشند.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما