تازه های سایت

کد مطلب: 38704
24. شهريور 1398 - 8:46
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند گفت:امسال با نظارت بیشتر بر ورود دام در مراتع شهرستان نهاوند، تولید علوفه در این شهرستان ۷۰۰ تن افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی ده پهلوان گفت: هر سال بین ۶ هزار و ۸۰۰ تا ۶ هزار و ۸۵۰ تن علوفه در مراتع شهرستان نهاوند تولید می‌شد و با کنترل زمان ورود دام به مراتع امسال تولید علوفه در مراتع شهرستان به ۷ هزار و ۵۰۰ تن رسید.

او با بیان اینکه امسال با اکیپ‌های نظارتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان  مانع ورود دام عشایر قبل از ۱۵ اردیبهشت و دام روستاییان قبل از پایان وفروردین ماه به مراتع شدیم افزود: امسال ۳ اکیب نظارتی سیار در گردنه سوله، ورازنه و تازناب و دو اکیب سیاردر مراتع  و دو اکیب ثابت در ورودی گردنه گاماسیاب و بره فراخ برای جلوگیری از ورود زود هنگام دام‌ها به مراتع مستقر کردیم.

ورود زود هنگام دام به مراتع باعث می‌شود تا علوفه‌های بهاری خورده و این علوفه‌ها رشد کافی نداشته باشند.

 ریس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند گفت: ما در شهرستان نهاوند با وجود بارش ۱۶۲ میلی متری باران در یک شبانه روز شاهد وقوع سیلاب کمی بودیم و مراتع و پوشش خوب علوفه‌ای مانع از جاری شدن سیلاب در منطقه شد.

ده پهلوان اظهار داشت: پوشش گیاهی در مراتع باعث نفوذ پذیری آب در زمین، حفظ خاک و مانع روان شدن سیلاب و خسارت به مردم و کشاورزان می‌شود.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما