تازه های سایت

کد مطلب: 38504
8. شهريور 1398 - 14:46
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند از افتتاح دو مرکز جامع خدمات سلامت در روستای شهرک و شعبان و ارائه خدمات به بیش از ۱۵ هزار نفر در این مراکز به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در حاشیه افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت در نهاوند گفت: مرکز جامع خدمات سلامت روستای شعبان در مساحت ۶۰۰ متر در دو طبقه احداث شده است که انواع خدمات را با توجه به مرکزیت داشتن نسبت به روستاهای اطراف ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: این‌مرکز به ۱۱ روستای بخش مرکزی شهرستان نهاوند با ۲۵۶۰ خانوار و جمعیت حدود ۹ هزار نفر خدمات ارائه می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: مرکز جامع سلامت روستای شعبان با اعتبار یک میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح تحول سلامت ساخته شده است.

وی گفت: این مرکز دارای بخش‌های مختلفی همچون مامایی، دندانپزشکی و پزشک عمومی می باشد و خدمت خوبی برای روستائیان عزیز این منطقه می باشد.

دارابی گفت: زمین این مرکز را شورای روستای شعبان به صورت رایگان در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار داده است.

 

 

وی ادامه داد: از ابتدای طرح تحول سلامت در شهرستان نهاوند اجرای ۳۴ پروژه با بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بهداشت و درمان آغاز شده است.

دارابی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در راستای جذب اعتبارات مورد نیاز، گفت: طی این مدت بیش از ۵۰ هزار مترمربع به زیرساخت‌های درمانی شهرستان اضافه‌شده است.

وی اظهار داشت: مرکز جامع خدمات سلامت در روستای شهرک سلگی از توابع بخش خزل نهاوند دیگر طرح مهم بهره برداری شده در بخش بهداشت و درمان در هفته دولت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: این مرکز با یک میلیارد تومان اعتبار در ۲ طبقه در ۶۵۰ متر مربع زیر بنا ساخته شده است.

 

دو مرکز جامع خدمات سلامت در نهاوند به بهره برداری رسید

 

وی بیان داشت: برای این طرح ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است که برای استقرار پزشک مرکز و بخش اداری در دو طبقه احداث شده است.

دارابی افزود: این مرکز ۵ خانه بهداشت، ۱۲ روستا و ۶۴۰۰ نفرجمعیت را تحت پوشش قرار می دهد.

وی در پایان گفت: در این مرکز خدمات جامع سلامت ارائه خدماتی نظیر واکسیناسیون، پزشک خانواده، دندانپزشکی، آزمایشگاه، مراقبت مادران، سلامت خانواده، بیماری های واگیر، بهداشت محیط و حرفه ای پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما