تازه های سایت

کد مطلب: 38430
1. شهريور 1398 - 13:54
مدیر حوزه علمیه نهاوند با بیان اینکه در دین مبین اسلام و بر اساس روایات و آیات بر کمک به محرومین جامعه بسیار تأکید شده است افزود: اهل‌بیت (ع) مصداق بارز و عملی کمک به محرومان جامعه هستند که باید الگو قرار داده شوند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ماه ذی‌الحجه سراسر نور و برکت و دارای مناسبت‌های مبارکی است که در دهه آخر این ماه سوره "هل اتی " یا "انسان " نازل‌شده است و سند بزرگی بر فضیلت اهل‌بیت است.

وی اظهار داشت: در این سوره مبارکه نکات ارزشمندی برای ما قرار دارد که همگی درس زندگی است و یکی از مهم‌ترین بخش‌های این سوره به کمک به فقیران، یتیمان و اسیران اشاره دارد.

حجت الاسلام مولوی افزود: این آیات در شأن اهل‌بیت نازل‌شده است و ما باید امروز از رفتار و نحوه برخورد و کمک این اسوه‌های اخلاق نسبت به محرومان الگو بگیریم.

وی بیان داشت: همان‌طور که در احادیث آمده است دهه سوم ماه عزیز و گران‌قدر ذی‌الحجه ایام نزول سوره "هل اتی " است و روزه گرفتن در این روزها و کمک به یتیمان و مساکین و اسیران بسیار سفارش شده و ثواب دارد.

این استاد حوزه علمیه نهاوند گفت: آن‌طور که در روایات آمده است بعدازاین که امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بیمار شدند حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برای شفای آن‌ها سه روز روزه گرفتند و در روز اول افطاری را به فقرا، روز دوم به یتیمان و روز سوم به اسیر دادند و این اقدام آن‌ها آن‌قدر شایسته بود که درشان آن سوره انسان نازل شد.

وی ادامه داد: امروز وظیفه همه ما ترویج ارزش‌ها و اقدامات اهل‌بیت، مانند اقدامی که امامان معصوم ما انجام دادند و ما پیروان اهل‌بیت نیز باید بافرهنگ سازی کار کمک به فقرا و مستمندان را ادامه دهیم.

مولوی گفت: امسال اقداماتی برای ترویج وزنده کردن این عمل خوب و حسنه انجام‌شده است و باید درزمینهٔ گسترش کمک به نیازمندان جامعه بتوانیم این کار را ترویج دهیم.

وی افزود: امسال روزهای ۲۳ تا ۲۵ ذی‌الحجه یعنی یکشنبه ۳ شهریور تا سه‌شنبه ۵ شهریور ایام نزول سوره انسان است که روزه گرفتن و کمک به فقرا، یتیمان و اسیران در این سه روز می‌تواند برکات بسیار خوبی در جامعه داشته باشد و زمینه‌ساز آزادی زندانیان شود.

مدیر حوزه علمیه نهاوند با اشاره به اجرای طرحی در این خصوص اظهار داشت: در این طرح که به "رسم ابرار " معروف است خانواده‌ها این سه روز را روزه می‌گیرند و هزینه افطاری خود را با همکاری کمیته امداد، سازمان زندان‌ها و ستاد دیه به حساب‌های مشخصی جهت کمک به مساکین، ایتام و کمک به آزادی زندانیان واریز می‌کنند.

وی گفت: در دین مبین اسلام و بر اساس روایات و آیات بر کمک به محرومین جامعه بسیار تأکید شده است و اهل‌بیت (ع) مصداق بارز و عملی کمک به محرومان جامعه هستند که باید الگو قرار داده شوند.

این کارشناس مذهبی افزود: کمک به محرومین جامعه در دین مبین اسلام بسیار سفارش شده است و بر طبق روایت و آیات قرآن یکی از مهم‌ترین اقدامات مسلمانان کمک به هم نوعان و مستمندان جامعه است.

وی بیان کرد: اهل‌بیت (ع) به‌عنوان الگوها و اسوه‌های ما در حالات مختلف به فقرا و مستمندان کمک کرده‌اند تا این سنت حسنه در بین مسلمانان گسترش یابد و ما نیز باید این سنت‌ها را ادامه دهیم.

حجت الاسلام مولوی در پایان گفت: کمک به محرومین در دین اسلام نهادینه‌شده است و نوعی ایثاراست که باید این فرهنگ در بین نسل جوان جامعه گسترش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما