تازه های سایت

کد مطلب: 38314
22. مرداد 1398 - 8:26
سرپرست جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: از دیرباز مشکل آفات و بیماری های گیاهی برای تولید محصولات کشاوری وجود داشته و برای حفظ محصول تولیدی روش بیولوژیک با هدف کنترل جمعیت آفات مورد توجه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کمالی‌نژاد اظهار کرد: با توجه به اهمیت کاهش مصرف سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی طرح مبارزات غیرشیمیایی و بیولوژیک در چندسال اخیر به ویژه در سال آینده از سوی واحد حفظ نباتات این مدیریت درحال اجرا است.

وی افزود: مبارزه بیولوژیک شامل سه مرحله آزادسازی حشرات مفید است که در این راستا طی دو مرحله رهاسازی زنبورهای مفید تریکوگراما و براکون در اوایل تیر و مرداد برای مبارزه آفات  در ۲۵۰۰ هکتار از مزارع گوجه‌فرنگی و ذرت دانه ای سطح شهرستان‌ علیه آفت کرم طوقه بر صیفی جات شته، کرم برگخوار کاردرینا و کرم ساقه خوار سزامیای ذرت اقدام شده است که منتج به کاهش ۲۰ درصدی خسارات آفات مذکور و کاهش دو مرحله سم‌پاشی در این مزارع شد.
 
کمالی‌نژاد بیان کرد: با کاهش مصرف سموم شیمیایی و جایگزینی روشهای بیولوژیک و کم خطر برای محیط زیست و سایر حشرات مفید بتوان با کاهش آفات در سال های آینده  محصولات  سالم تر و با کیفیت تری تولید و روانه بازار مصرف نمود./ ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما