تازه های سایت

کد مطلب: 38268
17. مرداد 1398 - 7:55
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از احیای صنعت نوغانداری در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی کمالی‌نژاد با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم در کنار صنعت کشاورزی یکی از مشاغل جانبی درآمدزا برای بهره‌برداران است افزود: احیای این صنعت با توجه به اینکه یک‌سوم مواد اولیه صنعت فرش و نخ در کشور تولید می‌شود، بسیار مهم است.

وی گفت: با احیای پرورش کرم ابریشم میزان وابستگی صنایع فرش و نساجی به واردات نخ ابریشم را به کمترین میزان ممکن خواهد رساند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه نهاوند اواخر سال 96 صنعت نوغانداری را شروع کرده است گفت: امسال تعداد 15 نفر از 70 بهره‌بردار کل استان متعلق به نهاوند بوده که از 28 جعبه توزیعی 50 کیلوگرم پیله ابریشم تحویل استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع فعالیت این صنعت در شهرستان 3 هزار و 500 اصله نهال توت یارانه‌دار بین متقاضیان توزیع شده است.

کمالی‌نژاد ادامه داد: این‌ نهال‌ها پس از سه سال به بهره‌برداری می‌رسد و هر جعبه نوغان در شرایط رطوبتی، حرارتی و تهویه مناسب در 45 روز به مرحله تولید 20 تا 30 کیلوگرم پیله می‌رسد.

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلو پیله 120 تا 130 کیلوگرم از بهره‌بردار خریداری می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند یادآور شد: امیدواریم پیگیری و رایزنی مسوولان استانی و آموزش این صنعت به متقاضیان و همکاری با اداره آموزش و پرورش به احیای این صنعت اشتغال‌زا و شعار رونق تولید جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما