تازه های سایت

کد مطلب: 38267
17. مرداد 1398 - 7:52
سرپرست جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: طرح آمیخته گری نژاد گوسفند مهربان با نژاد رومانوف روسی در قالب تلقیح مصنوعی باروش لاپروسکوپی در سال ۹۶ بر روی ۳۵۰ رأس از گوسفندان دو واحد صنعتی انجام گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کمالی‌نژاد هدف از اجرای این طرح را بالا بردن بهره وری از طریق افزایش درصد دوقلوزایی دانست و افزود: این طرح برای نخستین بار در سطح استان در شهرستان نهاوند به مرحله اجرا رسیده است که در حال حاضر با پیشرفت این طرح در سال دوم بره هایی با۷۵ درصد خلوص ژنتیکی نژاد رومانوف متولد شده اند که امید است در سال ششم با اجرای منظم طرح بره های با ۱۰۰ درصد خلوص ژنتیکی متولد شوند.

وی ادامه داد: این طرح با استفاده از اسپرم منجمد نژاد رومانوف وارداتی از کشور کانادا با هدف اصلاح نژاد گله های گوسفند ایرانی صورت می گیرد که با اجرای موفق، بهروری گوسفندان به شکل دوقلو و چندقلویی افزایش یافته و می توان با نگهداری میش های کمتر بره های بیشتری تولید کرد.
 
سرپرست جهادکشاورزی شهرستان نهاوند بیان کرد: با پیشرفت طرح و افزایش تجربه بهره برداران این طرح ۱۰۰ رأس بره متولد شده در سالجاری به میزان بسیار بالاتری در سال آینده  برسد و شهرستان نهاوند کماکان به عنوان شهرستان پیشرو در طرح لاپراسکوپی در استان مطرح بماند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما