تازه های سایت

کد مطلب: 38246
15. مرداد 1398 - 8:36
امام جمعه نهاوند با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در آموزه های دینی دارد، گفت: باید آنچه موجب پیروزی انقلاب شده را بشناسیم و تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام‌عباسعلی مغیثی در جلسه تبیین گفتمان گام دوم‌انقلاب اسلامی در نهاوند گفت: بیانیه گام دوم انقلاب مطالبه رهبری در خصوص عقب ماندگی های علمی در دهه های گذشته است.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید برای دهه های پر مشغله آینده آماده شویم، گفت: باید در یک گام‌ کلی عوامل ضعف و موفقیت انقلاب اسلامی را بشناسیم کمااینکه ۴۰ سال بر انقلاب مسائلی چون ترورها، جنگ، منافقین و غیره گذشته اما دشمن نتوانسته هدفی پیش ببرد.

امام جمعه نهاوند با اشاره به بیان امام خمینی(ره) اظهار کرد: رمز و راز تداوم‌ انقلاب همان رمز و راز پیروزی است که باید آنچه موجب پیروزی انقلاب شده را بشناسیم و تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در این‌ مدت تجربه های زیادی کسب کرده و پیچیده تر عمل می کند چراکه توان ایران اسلامی را بیش از پیش میداند و ما باید به توطئه ها توجه کنیم، ادامه داد: وقتی انقلاب شد دشمن خیال میکرد ضعیف هستیم‌ و گروهک ها، منافقین، لیبرال ها و دموکرات ها را به جان انقلاب انداخت و میخواست با این اقدام سرمایه انقلاب را از بین ببرد اما ایران اسلامی با تقدیم ۱۷ هزار شهید به دشمنان فهماند انقلاب ریشه در آموزه های دینی دارد و شهادت را سعادت می دانند.

حجت الاسلام مغیثی با اشاره به جنگ تحمیلی ۸ ساله با حضور مستقیم و غیرمستقیم ۴۰ کشور، گفت: ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی موجب شد تا به فکر توطئه دیگری در بحث ایجاد خاورمیانه جدید، داعش و طالبان‌ و القائده بیفتد تا روند صدور انقلاب را به تعویق بی اندازند به طوری که دشمن میخواست جلوی بیداری اسلامی را بگیرد و توان انقلاب اسلامی را کم‌کند اما در این مورد هم ناتوان ماند.

وی مکتب، رهبری، حضور مردم و بسیج مردمی در عرصه های مختلف را سه محور فعالیت دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن می خواهد با نوسانان قیمت ها، فسادهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره مردم را از نظام دلسرد کند.

حجت الاسلام مغیثی خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب یعنی مواظب باشید به عقائد جامعه، جایگاه رهبری و فرهنگ ها آسیبی نرسد.

وی با تاکید بر اینکه امروز تحریم ها، ضد ارزش ها، فساد های اخلاقی و اقتصادی ابزار دشمن برای مبارزه با انقلاب است، گفت: باید برای دهه های آینده آماده تر و امیدوار تر باشیم و اگر توانستیم‌به وظایف عمل کنیم و با مفسدین و فسادهای اخلاقی و سیاسی و غیره برخورد کنیم می توانیم انقلاب را حفظ کنیم اما اگر نتوانیم از پس خود بر آییم کاری نمی توانیم انجام دهیم./مهر

دیدگاه شما