تازه های سایت

کد مطلب: 38227
13. مرداد 1398 - 8:46
امام جمعه نهاوند گفت: خبرنگاران در مقابل توطئه‌های استکبار علیه انقلاب اسلامی روشنگری كنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا بعد از ظهر امروز در دیدار با خبرنگاران به مناسبت هفته خبرنگار اظهار کرد: امروز استکبار جهانی دشمنی خود را با انقلاب به بالاترین سطح خود رسانده و سعی دارد نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد بنابراین خبرنگاران در خنثی کردن این توطئه دشمن نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در توسعه مادی و فرهنگی شهرستان گفت: وجود خبرنگاران متعهد برای شهرستان امری ضروری است که باعث توسعه مادی و فرهنگی منطقه می‌شود.

امام جمعه نهاوند در این رابطه افزود: شما خبرنگاران بهترین اشخاص برای اطلاع‌رسانی به مردم هستید و در واقع امین آنها به حساب می آئید لذا باید این اعتماد مردمی را حفظ کنید و وظیفه اطلاع‌رسانی خود را به درستی انجام دهید.

وی صداقت، شجاعت و امانت را از وظایف مهم اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: خبرنگاران باید از انتشار اخبار غیر واقعی پرهیز کنند چراکه قلم امانتی در دست آنهاست.

مغیثی‌نیا با بیان اینکه خبرنگاران انسان‌های بیدار جامعه هستند که انتشار اخبار از سوی آنها افکار جامعه را شکل می‌دهد افزود: خبرنگاران مسئولیتی بزرگ در اجتماع بر عهده دارند و باید با انتقادهای سازنده خود به مسوولان رسانده و آنان را در اجرای برنامه‌ها یاری رسانند.

وی بر اصل صحت و درستی مطالب منتشره از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: در قرآن کریم هم آمده است اگر کسی برای شما خبری آورد که مورد اطمینان نبود آن را فوری پخش نکنید و راجع به آن تحقیق کنید لذا لازم است هر خبری را در سطح جامعه تا قبل از حصول اطمینان از صحت آن پخش نکنید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما