تازه های سایت

کد مطلب: 38098
29. تير 1398 - 7:58
رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۶۵ واحد پرورش ماهی در شهرستان نهاوند فعال است، گفت: تولید سالانه این واحدها به ۲ هزار ۴۰۰ تن می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسین خردمند در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند در بخش زراعت گشنیز، چغندر، کلزا، تولیدات باغی، شیلات و عسل دارای رتبه نخست در استان همدان است، گفت: جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در زمینه کاشت درختان پسته با ۱۱۰ هکتار رتبه نخست را در استان همدان دارد.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت کلزا در نهاوند یک هزار و ۶۴۷ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود از این مقدار ۵ هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا جمع آوری شود که تا کنون ۴ هزار و ۵۰۰ تن تحویل کارخانه روغن نهاوند شده است.

پیش بینی تولید ۱۶۰ تن گوشت در نهاوند

خردمند با بیان اینکه تولید گوشت در شهرستان نهاوند در سال جاری ۱۶۰ تن خواهد بود، گفت: در زمینه تولید گوشت سفید نیز ۶۵ واحد پرورش ماهی در شهرستان نهاوند فعالیت دارند که تولید سالانه آنها به ۲ هزار ۴۰۰ تن می‌رسد و این میزان ۴۵ درصد تولید استان همدان را شامل می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره اینکه تاکنون در ۱۱ هزار هکتار از مزارع شهرستان نهاوند سیستم نوین آبیاری اجرا شده است، گفت: درحال حاضر ۸ هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی شهرستان نهاوند مستعد اجرای این طرح است و دولت و وزارت جهادکشاورزی با توجه به ظرفیت نهاوند میزان اعتبارات را نامحدود اعلام کرده اند.

وی بابیان اینکه دولت برای استفاده کشاورزان از سامانه نوین آبیاری ۸۵ درصد تسهیلات می‌دهد، ادامه داد: افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ها موضوع مهم در تدوین سند توسعه استان و شهرستان نهاوند است که ایجاد ۸ هکتار گلخانه تعریف شده است.

هفته آینده کشاورزان با مراجعه به بانک‌ها خسارت‌های ناشی از سیل را دریافت خواهند کرد رئیس جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه از هفته آینده کشاورزان با مراجعه به بانک‌ها خسارت‌های ناشی از سیل را دریافت خواهند کرد، گفت: سهم شهرستان نهاوند از محل اعتبارات بحران در خصوص سیل سال جاری ۶ میلیارد تومان وام بلاعوض و ۸ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۴ درصد برای بخش زراعت، باغبانی و دام است.

وی افزود: تاکنون در شهرستان نهاوند یک هزار و ۳۰۰ فقره پرونده خسارت ناشی از سیل در سامانه ثبت شده است.

خردمند، افزود: قیمت تضمینی خرید گندم در سال جاری هر کیلوگرم یک هزار و ۷۴۰ تومان است که پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت گندم آبی و دیم شهرستان که ۱۹ هزار ۴۰۰ هزار هکتار است ۷۰ هزار تن گندم مرغوب به مراکز تحویل شود./مهر

دیدگاه شما