تازه های سایت

کد مطلب: 37885
30. خرداد 1398 - 10:12
فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت نهاوند را روستاییان تشکیل می‌دهند، بر بهره‌مندی از ظرفیت بسیج برای شناسایی روستاییان و کشاورزان فاقد بیمه در نهاوند تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری در همایش سراسری کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان نهاوند اظهار کرد: بیمه اجتماعی خدمت مهمی از دولت در راستای تأمین آرامش خاطر و آینده روستائیان است که باید بهترین استفاده را از آن برد.

وی با تأکید بر اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فرصت مناسبی برای گسترش و تعمیم عدالت اجتماعی در بین اقشار مختلف است، گفت: بیمه روستاییان و عشایر فرصتی برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و شهرستان است.

فرماندار نهاوند افزود: به‌منظور اجرای هر چه‌بهتر این طرح باید از ظرفیت بسیج، آموزش‌وپرورش، شوراها و دهیاران در راستای شناسایی روستائیان و کشاورزان فاقد پوشش بیمه‌ای استفاده کرد و هرکدام با توجه به جامعه هدف خود در این خصوص باید وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت شهرستان نهاوند را روستاییان تشکیل می‌دهند، گفت: بهره‌گیری از بیمه روستاییان می‌تواند موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و حاشیه‌نشینی شود.

ناصری اظهار کرد: همه آنچه در توان دستگاه‌های دولتی است باید در این خصوص بکار گرفته شود چراکه اگر روستاییان از این مهم بهره‌مند شوند شاهد کاهش نیاز آن‌ها به تحت پوشش قرار گرفتن نهادهای حمایتی خواهیم بود چراکه به‌نوعی توانمندسازی صورت خواهد گرفت.

۹۳ هزار در استان همدان تحت پوشش خدمات بیمه روستایی هستند

مدیر صندوق بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان نیز در این رابطه اظهار کرد: امنیت و آرامش روستاییان با بیمه اجتماعی محقق می‌شود و امیدواریم بخشداران با توجیه دهیاران و اعضای شورای روستاها، اهالی روستا را نسبت به اهمیت این موضوع تشویق کنند.

مهدی سماواتی در ادامه با اشاره به تحت پوشش بودن ۹۳ هزار خانوار روستایی و عشایر در استان همدان، گفت: استان همدان با زیرپوشش قرار دادن ۲ هزار و ۵۰ خانوار عشایر رتبه اول کشور را در بیمه عشایر کسب کرده است.

مدیر صندوق بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان افزود: سال گذشته صندوق بیمه روستایی از نظر افراد زیرپوشش رتبه اول استانی و رتبه سوم کشوری را از آن خود کرد.

دیدگاه شما