تازه های سایت

کد مطلب: 37812
23. خرداد 1398 - 0:55
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از کشف چهل و سومین غار استان همدان در نهاوند خبر داد و گفت: این غار در ارتفاعات «بانه سر» کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عادل عربی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد از کشف چهل و سومین غار استان همدان در نهاوند خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان دبیر کارگروه غارشناسی این استان است، شناسایی غارهای استان و تهیه شناسنامه و درجه‌بندی آنها انجام و به کارگروه ملی غارشناسی کشور ارسال شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با تأکید بر اینکه قرار است امسال با اختصاص اعتبار، غارهای مهم استان همدان شناسایی شوند، بیان کرد: امسال به حوزه‌های مغفول مانده محیط زیست از جمله مقوله غارها و گردشگری محیط زیست می‌پردازیم.

عربی با بیان اینکه تاکید استاندار همدان ورود به این موضوعات و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای رونق گردشگری است، گفت: غار مورد اشاره با مشارکت مردم کشف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه غار کشف شده در نهاوند ۵ متر ارتفاع دارد و یک راهرو و یک تالار را شامل می‌شود، گفت: این غار در زمره غارهای خشک قرار دارد و ۱۵ متر از طول آن شناسایی شده است.

وی به رویکرد این اداره کل در بحث مشارکت مردمی در حفاظت از مناطق و منابع اشاره کرد و افزود: این غار چهل و سومین غار کشف شده استان بوده که توسط مردم انجام شده است.

مشکل عمده پسماندهای کشاورزی حاصل کشت زیر پلاستیک در نهاوند است

وی در ادامه گفت: عمده پسماندهای کشاورزی تجزیه و بازیافت شده و به خاک بازمی‌گردد و مشکل عمده در این بخش حاصل کشت زیر پلاستیک است که به طور عمده در شهرستان نهاوند انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با تأکید بر اینکه در سال 96، پیگیری‌ها منجر به پاکسازی 500 هکتار از اراضی آلوده به پسماند کشاورزی در شهرستان نهاوند شد بیان کرد: حدود 20 کشاورز و زمین در این خصوص به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه عمده کشاروزی‌های شهرستان نهاوند در اراضی اجاره‌ای است و به این دلیل مشکل پسماند کشاورزی در این اراضی را داریم افزود: سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان باری مدیریت پسماند کشاورزی به کشاورزان اخطار داد و در این خصوص ورود کرد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما