تازه های سایت

کد مطلب: 37666
7. خرداد 1398 - 9:41
پیشکسوت پرسپولیس گفت: رسیدن به فینال و قهرمانی دست بازیکنان تیم پرسپولیس است چون کسانی هستند که می‌خواهند قهرمانی را از پرسپولیس بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، در آستانه برگزاری دیدار نیمه نهایی جام حذفی فصل ۹۸-۹۷ در اصفهان دو تیم سپاهان این شهر و پرسپولیس خود را برای رویارویی سوم در طول فصل فوتبالی جاری مهیا می‌کنند. این دو تیم در دو دیدار رفت و برگشت فصل هرگز مقابل هم شکست نخورده و در دو دیدار تن به تساوی دادند.

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم پرسپولیس در گفت و گو با مشرق، درباره شرایط پرسپولیس برای دیدار با سپاهان، وضعیت غایبان این تیم و نقطه قوت تیم اصفهانی حرف زد.

گفتگو با وی را در ادامه بخوانید:

 

* اوضاع پرسپولیس در فصلی که گذشت را چطور ارزیابی کردید؟

- باید گفت پرسپولیس در لیگ قهرمانان با تمام شایستگی نتوانست عنوانی درخور و شایسته بدست بیاورد و البته مدعی قهرمانی هم بود ولی در فینال شکست خورد و شروع خوبی در سال نداشت اما با قهرمانی اش پایان خوشی برای فصلش رقم خورد.

* توقع قهرمانی در لیگ را داشتید؟

- به هر حال در لیگ هم با تمام مشقات و سختی‌ها قهرمانی به پرسپولیس رسید ولی فکر می‌کنم که این نیمه نهایی جام حذفی با تمام چالش‌هایی که بین دو تیم بوده به ویژه در دیدار آخرشان در آزادی، دیدار مهمی خواهد بود.

* چطور؟

- صدرددرصد سازمان لیگ باید این دیدار را به عنوان یک فینال نگاه کند چون برنده‌اش با احترام به مردم خوب گیلان قطعاً قهرمان خواهد بود.

* چه مشکلاتی بر سر راه پرسپولیس می‌بینید؟

- فکر می‌کنم برنده این بازی قهرمان می‌شود و مطمئن باشید که نمی‌گذارند پرسپولیس این جام دوم را از آن خودش کند. این دیگر دست خود بازیکنان پرسپولیس است. با همه کج‌دار و مریزی‌هایی که تا اینجا شامل حال بچه‌های تیم پرسپولیس شد و مشخص بود عده‌ای نمی‌خواهند بگذارند پرسپولیس سومین قهرمای پیاپی اش را بدست بیاورد ولی باز هم حالا این وظیفه بچه هاست که دومین جام را در ظرف کمتر از یک ماه برای هواداران بیاورند.

* مگر قرار است چه اتفاقاتی بیافتد؟

- به هر حال! ما هم موی خودمان را در این فوتبال سپید کرده‌ایم و می‌دانیم چه خبر است. این فقط یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای است و بچه‌های پرسپولیس باید همه چیزش را تحمل کنند.

* محمدحسین زاهدی فرد داور این بازی است. نظرتان درباره داوری چیست؟

- از سازمان لیگ و دپارتمان داوری خواهش می‌کنیم که توصیه‌های لازم به زاهدی فرد شده باشد تا اسیر حواشی و جو استادیوم نشود. زاهدی فرد داور خوبی است و امیدوارم قضاوت خوبی داشته باشد.

* بازی در استادیوم نقش جهان تا چه حد به سود سپاهان است؟

- بازی در نقش جهان بهتر از فولادشهر است چون استادیوم بزرگ‌تر است و با فاصله‌ای که سکوها از زمین دارند صدای تماشاگران خیلی به زمین نمی‌رسد. ضمن اینکه پرسپولیسی‌ها جمعیت ندیده نیستند که تحت تأثیر آن قرار بگیرند.

* گفته شده ظرفیت ورزشگاه را ۵۰-۵۰ نمی‌کنند! این موضوع چه مقدار به ضرر پرسپولیس است؟

- درباره درصد جمعیت که ۵۰ -۵۰ بوده هم تفاوتی نمی‌کند! ما در اصفهان هم تماشاگر زیاد داریم و حتی اگر ۱۰ به ۹۰ شود، بدانید که حداقل نصف اصفهانی‌هایی که به استادیوم می‌روند پرسپولیسی هستند. باز هم تأکید می‌کنم که قهرمانی دست خود بچه هاست وگرنه مسائل حاشیه‌ای این قهرمانی را از بچه‌ها می‌گیرد. تیم خیلی آماده است.

* غیبت نفراتی مانند شایان و آدام را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- نبود مصلح و همتی خیلی روی تیم تأثیر نمی‌گذارد چون نفرات جایگزین هستند که جای خالی شان را پر کنند اما تنها دغدغه ما رسیدن بیرانوند است که انشاالله برسد.

* نقطه قوت سپاهان کجاست؟

- کی روش استنلی یک مهاجم تمام عیار است و باید تبریک گفت به کسی که این مهاجم را به ایران آورد. یک فصل هم در ذوب آهن بود و آنجا هم ۹ گل زد و فکر می‌کنم اگر ۵ تا خارجی خوب به ایران آمده باشند یکی از بهترین‌های شان همین استنلی است که قلعه نویی به نحو احسن از او استفاده می‌کند.

* چطور می‌توان این مهاجم را مهار کرد؟

- سید جلال و شجاع که هر دو سرزن هستند نباید از او غافل شوند به ویژه روی توپ‌هایی که از کنار سانتر می‌شوند. از روبرو مشکلی نیست آنها را من هم که ۶۰ سال سن دارم می زنم ولی دیده‌ایم که کی‌روش بیشتر گل‌هایش را با سر زده است. شجاع اصلاً نباید غفلت کند و باید منطقه‌ای استنلی را مهار کنند و هر کس به او نزدیک تر است باید کنارش بماند. من او را فورواردی فوق العاده خطرناک می دانم ولی خب دفاع پرسپولیس زبانزد است و من حتم دارم از پس او برمی آیند.

* پیشتر اشاره کردید نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود! واضح می‌گوئید چه کسانی؟

- نمی گویم ارگانی ولی کسانی هستند که می‌خواهند قهرمانی را از پرسپولیس بگیرند. بچه‌ها باید با غرور و انگیزه زیادی برای این بازی به میدان بروند چون خوب استراحت کرده‌اند و بهانه‌ای هم ندارند. خوب هم تمرین کرده‌اند و همه چیز بر وفق مراد است و همه چیز در دست خود بازیکنان است. شک ندارم با تمرکز بچه‌ها و درایت کادر فنی می‌توان راهی فینال شد و در قهرمانی دبل کرد.

دیدگاه شما