تازه های سایت

کد مطلب: 37663
7. خرداد 1398 - 9:24
فرماندار نهاوند بابیان اینکه ۲۴ کارگاه صنایع‌دستی در نهاوند فعال است، گفت: توجه به صنعت فرش دستبافت ارزآوری به کشور را رونق می‌بخشد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری از کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی نهاوند در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته از محل اعتبارات روستایی شهرستان با نرخ ۶ درصد بیش از ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت‌شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت فرش دست‌بافت ارزآوری بالایی برای کشور دارد و مواد اولیه آن وابستگی به واردات از سایر کشورها ندارد ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای اشغال وجود دارد اما سهم اشتغال در این حوزه نسبت به سایر حوزه‌ها کمتر است.

فرماندار نهاوند افزود: در حال حاضر ۱۵۰ نفر بانوی سرپرست خانوار طی دو نوبت در کارگاه های فرش بافی نهاوند فعالیت دارند.

وی بابیان اینکه شهرستان نهاوند در حال حاضر دارای ۲۴ کارگاه فعال تولید صنایع‌دستی شامل فرش دست‌باف، سفال و غیره است، گفت: امیدواریم با چهارچوب‌های تعریف‌شده در سال جاری بتوانیم تعداد زیادی از زنان سرپرست خانواده و دختران جوان شهرستان نهاوند را در این حوزه مشغول فعالیت کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند نیز عنوان کرد: سال گذشته در قالب ۲۴ طرح اشتغال‌زا مبلغ ۲ میلیارد و۵۵۰ میلیون تومان به بافندگان قالی در شهرستان نهاوند پرداخت‌شده که موجب اشتغال و بیمه ۱۵۰ نفر شده است.

بیژن ترابیان افزود: در حال حاضر ۴۸۰ قالی‌باف در نهاوند مشغول فعالیت هستند که سالانه ۹۶۰ تخته فرش دست‌بافت تولید می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما