تازه های سایت

کد مطلب: 37644
5. خرداد 1398 - 16:29
رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: مراسم احیای شب‌های قدر در ۱۸۰ مسجد و حسینیه نهاوند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو،  حجت‌الاسلام موسی محبی با تأکید بر اینکه شب‏های قدر‬ اوج‌پر گشودن در فضای نیایش و بندگی و نهایت شکوفایی رحمت الهی بر بندگان است، گفت: مردم و به‌ویژه روحانیان، مداحان، هیئت‌های مذهبی و مسئولان باید به این شب ها توجه داشته باشند.

وی بابیان اینکه برنامه‌های ویژه ماه رمضان در ۴۰ مسجد شهر نهاوند و ۱۴۰ مسجد روستایی برگزار می‌شود، گفت: شب قدر تعیین‌کننده مقدرات یک‌ساله انسان‌ها است و از موهبت‌هایی که بر امت پیامبر گرامی اسلام (ص) بخشیده شده محسوب می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند با اشاره به اینکه روحانیون و مبلغان در این شب‌ها وظیفه‌دارند علاوه بر سخنرانی در مورد ویژگی و اهمیت شب‌های قدر به بیان سیره و روش زندگی امیر المومنین (ع) بپردازند، گفت: بیان مشکلات اجتماعی و مسائل و آسیب‌های اجتماعی در این شب‌ها به دلیل حضور جوانان در این مراسم از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی قرائت دعای جوشن کبیر و تلاوت برخی سوره‌های قرآن، انجام غسل احیا، خواندن مناجات حضرت علی (ع) و زیارت عاشورا ازجمله برنامه‌های این شب‌ها عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین و شاخص‌ترین برنامه‌های شب‌های قدر در مصلای بزرگ نهاوند برگزار خواهد شد که امسال به همت صداوسیمای مرکز همدان مراسم احیاء شب نوزدهم رمضان مصادف با ضربت خوردن حضرت علی (ع) از شبکه همدان و شبکه‌های سراسری سیما پخش خواهد شد.

حجت‌الاسلام محبی در پایان از اعزام ۱۸۰ مبلغ و مبلغه به مساجد شهرستان طی ایام ماه رمضان خبر داد و گفت: در این راستا مبلغین برنامه‌هایی چون برگزاری نماز جماعت، قرائت ادعیه مختلف، پاسخ‌گویی به احکام و شبهات دینی، دوره‌های قرآن و محافل انس با این کتاب آسمانی، تفسیر قرآن را انجام می‌دهند./مهر

دیدگاه شما