تازه های سایت

کد مطلب: 37642
5. خرداد 1398 - 16:23
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت نهاوند گفت: ۲۵میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود کم در اختیار بافندگان فرش قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، بیژن ترابیان از تولید ۳۰درصد فرش دستباف استان همدان در این شهرستان خبر داد.

وی افزود:خوشبختانه صنعت فرش بافی در نهاوند رونق گرفته و۴۸۱بافنده فرش دستباف در۲۴کارگاه مشغولند که سالانه بیش از هزار  قطعه فرش تولید وروانه بازار می کنند.

ترابیان افزود: چند سالی است که بازار صادرات فرش دستباف نهاوند رونق گرفته وسالانه ۱۰هزارمتر مربع فرش دستباف که حدود۲هزار متر مربع است به کشور آلمان وحاشیه خلیج فارس صادر می شود.

رئیس اداره رئیس صمت نهاوند اظهارداشت:حدود۲میلیاردو۵۰۰میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به بافندگان فرش دستی در نهاوند که حدود ۱۵۰نفربافنده هستند تعلق می گیرد.

وی افزود: برخی کارگاهای فرش بافی صنایع دستی را هم فعال کرده ایم تا جایکه برای توسعه مشاغل خانگی ۸۰۰میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است که ۱۵۰نفر متقاضی ایجاد مشاغل خانگی به بانک ها عامل معرفی شده اند وبه محض تامین اعتبار،تسهیلات به متقاضیان که به بانک ها معرفی شده اند پرداخت می شود.

ترابیان گفت: ایجاد بازار عرضه وفروش فرش دستباف در مرکز استان وکشور یکی از درخواست های بافندگان نهاوندی است زیرا ۳برند فرش دستباف نهاوند در استان وکشور مطرح هست که بدنبال معرفی این برندها وبرجسته سازی آنها جهت صادرات و رونق تولید وایجاد اشتغال هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما