تازه های سایت

کد مطلب: 37243
17. فروردين 1398 - 9:02
فوتبال همانقدر که زیباست و مردم را جذب می‌کند به همان اندازه هم بی رحم در کنار گذاشتن آنهاییست که فوتبال را در مستطیل‌های سبز چمنی معنا می‌بخشند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از سرویس ورزش مشرق – مروری بر اتفاقات پس از جام‌های جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه مشخص می‌کند، بوده خنده‌هایی که پس از پایان مهمترین رویداد فوتبالی در جهان به آه و حسرت تبدیل شده است. بازیکنانی که دیگر اثری از آنها با پیراهن تیم ملی ایران دیده نشد. گرچه بوده اند بازیکنانی که با همین جام‌های جهانی به یکباره ره صد ساله را طی کرده و حالا هنوز هم نان همان بودن کنار تیم ملی در جام جهانی را می‌خورند.

 

**۸ ستاره‌ای که با جام ۹۸ خاموش شدند!

/ / جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه – سرمربی جلال طالبی؛

* محمد خاکپور – پس از حضور در جام جهانی در سن ۲۹ سالگی دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نشد. او که پیش از جام قرارداد دوساله با بهمن داشت پس از یک سال حضور در همان تیم به مترواستارز آمریکا پیوست و در سال ۲۰۰۰ هم از فوتبال خداحافظی کرد! او در ۲۰۱۰ با مربیگری استیل آذین به ایران برگشت و در مقطعی تیم المپیک ایران را هم هدایت کرد.

* علی لطیفی – فوتبالیستی که تنها با ۲ بازی ملی راهی جام جهانی شد. لطیفی پس از جام فرانسه هرگز به اردوی تیم ملی دعوت نشد!

* نعیم سعداوی – این بازیکن خوزستانی با ۲۲ بازی ملی و حضور در جام جهانی ۱۹۹۸ پس از آن به تیم ملی دعوت نشد و تا سال ۲۰۰۴ در رده باشگاهی توپ زد و پس از آن کنار رفت!

* علیرضا منصوریان – او هم با سابقه ۴۶ بازی و ۸ گل ملی پس از ۹۸ فرانسه دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نشد البته او تا ۲۰۰۸ در رده باشگاهی توپ می‌زد.

* نیما نکیسا – دروازه بان تیم ملی در جام ۹۸ بازی کرد و در نهایت با ۱۳ بازی ملی دیگر هرگز به اردوی تیم کشورش دعوت نشد. او تا ۲۰۰۷ دروازه بانی و سپس خداحافظی کرد.

* نادر محمدخانی – مدافع تیم ملی در همان جام با ۶۴ بازی و ۴ گل ملی پس از ۹۸ دیگر به تیم ملی دعوت نشد. او با پرسپولیس به فوتبالش ادامه داد و در ۲۰۰۴ کناره گیری کرد.

* علی اکبر استاد اسدی – مدافع تبریزی تیم ملی در جام جهانی ۹۸ با ۵۱ بازی ملی پس از بازگشت به ایران دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نشد.

* مهدی پاشازاده – مدافع قرص تیم ملی که همان سال در تیم منتخب جهان هم بازی کرد با ۱۴ بازی ملی پس از بازگشت از جام جهانی دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نشد تا روی تلخ فوتبال را هم ببیند! او در آن دوره ۲۵ سال بیشتر نداشت و در عین ناباوری دیگر به اردوی تیم کشورش دعوت نشد!

**۳ ستاره‌ای که در جام ۲۰۰۶ خاموش شدند!

/ / جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان – سرمربی برانکو ایوانکوویچ؛

* سهراب بختیاری زاده – مدافع گلزن تیم ملی که موفق شد در جام جهانی ۲۰۰۶ یک گل به مکزیک بزند پس از بازگشت از آلمان با ۳۷ بازی و ۴ گل ملی در ۳۴ سالگی هرگز به اردوی تیم ملی دعوت نشد. گرچه او تا ۴۱ سالگی در سطح اول فوتبال ایران توپ می‌زد و از این حیث یک رکورد را برجای گذاشت.

* یحیی گل محمدی – مدافع مازندرانی تیم ملی در جام ۲۰۰۶ آلمان پس از پایان همان جام در سن ۳۵ سالگی و با ۷۴ بازی و ۴ گل ملی دیگر توسط سرمربیان بعدی به اردوی تیم کشورش دعوت نشد. او دو سال پس از آن هم رسماً از دوران فوتبال خداحافظی کرد.

* علی دایی – شهریار پرافتخار فوتبال ایران هم در پایان جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان در مواجهه با انتقادات کارشناسان هرگز از سوی سرمربی بعدی تیم ملی که امیر قلعه نویی بود به اردوی تیم ملی دعوت نشد. دایی در ۳۷ سالگی با ۱۴۹ بازی و ۱۰۹ گل ملی همان جا از تیم کشورش کنار گذاشته شد.

**برزیل هم برای ۷ نفر تلخ شد!

/ / جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل – سرمربی کارلوس کی روش؛

* مهرداد پولادی – از جمله اتفاقات غیرمعمول و شاید نادر در فوتبال ایران، کنار رفتن خودخواسته مهرداد پولادی از تیم ملی پس از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود! این بازیکن به دلیل مشکلات خدمت سربازی هرگز به ایران برنگشت گرچه در سال ۲۰۱۵ هم با تیم ملی بود ولی در ۲۸ سالگی با ۲۸ بازی ملی دیگر به تیم ملی دعوت نشد. او در همه این سال‌ها به ایران برنگشته است!

* رضا حقیقی – مهاجم مشهدی با ۸ بازی ملی بدون هیچ گلی! او هم در ۲۵ سالگی پس از بازگشت از جام برزیل هرگز به اردوی تیم ملی دعوت نشد. گرچه حقیقی تا ۲۰۱۸ هم عضو باشگاه شهرداری ماهشهر بود اما در همان برهه که از برزیل برگشت تقریباً به نوعی از سطح اول فوتبال ایران محو و به دسته‌های پایین‌تر رفت! جالب‌تر اینکه حقیقی با وجود حضور در فوتبال در باشگاه‌های پدیده، صبا، سوپون تایلند، باز هم پدیده و شهرداری ماهشهر مجموعاً ۲۰ بازی هم انجام نداد!

* قاسم حدادی فر – هافبک جنگنده ذوب آهن نیز پس از بازگشت از جام جهانی برزیل در ۳۱ سالگی با ۱۶ بازی ملی دیگر به اردوی این تیم دعوت نشد! او هم اکنون در لیگ بازی می‌کند.

* احمد آل نعمه – مدافعی که در جام ۲۰۱۴ حضور داشت ولی پس از بازگشت از برزیل با ۳۲ سال سن، ۹ بازی ملی و تنها یک گل دیگر هرگز دعوت نشد. نعمه تا امروز هم بازی می‌کند.

* بختیار رحمانی – بختیار تنها در یک سال به اردوی تیم ملی دعوت شد. ۴ بازی برای تیم ملی کرد. راهی جام جهانی ۲۰۱۴ شد و با اینکه ۲۳ ساله بود دیگر به این تیم دعوت نشد و پیراهن آن را نپوشید! او امروز هم در سپاهان بازی می‌کند.

* استیون یا همان مهرداد بیت آشور – فوتبالیستی که از لیگ کانادا به تیم ملی دعوت شد ظرف یک سال حضور در کنار تیم ملی ۶ بازی برای این تیم داشت و در ۲۷ ساگی و بازگشت از برزیل دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نشد. بیت آشور امروز در لیگ ام ال اس توپ می‌زند.

* دانیل داوری – دروازه بانی دو رگه که در آلمان توپ می‌زد و کمی پیش از جام دعوت شد و در ۲۶ سالگی و پس از بازگشت از برزیل هرگز به تیم ایران دعوت نشد. داوری هنوز هم دروازه بانی می‌کند!

**تلخی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای یکی بود!

/ / جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه – سرمربی کارلوس کی روش؛

* رضا قوچان نژاد – اسمی که هرگز از یاد فوتبالدوستان پاک نمی‌شود. گلی که در اولسان کره جنوبی زد ۸۰ میلیون ایرانی را به هوا برد و بلیت جام جهانی برزیل را در جیب تیم ملی گذاشت. او هم با تیم ملی راهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شد ولی پس از بازگشت از آن رسماً از تیم ملی خداحافظی کرد. قوچان نژاد در حین خداحافظی ۲۶ ساله (!) بود و البته هنوز هم در سطح باشگاهی فوتبال بازی می‌کند.

دیدگاه شما