تازه های سایت

کد مطلب: 37208
13. فروردين 1398 - 2:55
فرماندار نهاوند گفت: با وجود بارش ۱۶۱ میلیمتری باران طی ۳۰ ساعت گذشته در نهاوند به لطف الهی و تلاش اعضای ستاد مدیریت بحران، سیل ایجاد نشد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری اظهار کرد: با توجه به هشدارهای قبلی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید برنامه‌ریزی‌های لازم در ستاد مدیریت بحران صورت گرفت و نقاط آسیب‌زا شناسایی و مسیل‌ها لایروبی شدند.

وی گفت: برای این منظور قبل از شروع بارندگی‌ها 30 بیل مکانیکی و لودر از امکانات بخش دولتی و خصوصی آماده و در مراکز بخش‌ها و سطح شهر توزیع شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران نهاوند در خصوص مشکلات ناشی از بارندگی در مرکز نهاوند گفت: ساعت چهار بامداد امروز گاز 11 روستا به علت شکسته شدن خط لوله قطع شد که با تلاش ماموران شرکت و پیگیری‌های جدی تا ظهر دوشنبه وصل شد.

وی افزود: برق 54 روستا نیز به علت بارش‌ها قطع شده بود که تاکنون برق 47 روستا وصل شده است.

ناصری با بیان اینکه در حال حاضر ماموران برق در حال رفع مشکل مابقی روستاها هستند گفت: تا پایان شب آنها نیز دارای برق خواهند شد.

وی به رفع خطر در روستاهای حاشیه رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تعدادی از روستاهای حاشیه رودخانه به علت بالا آمدن آب دچار مشکل آبگرفتگی و احتمال ورود آب به داخل روستا شده بودند، با بکارگیری امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی توانستیم رفع خطر کرده و آب‌ها را به سمت بستر رودخانه هدایت و رفع خطر کنیم.

فرماندار نهاوند در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای بارش‌ها که با برف سنگین همراه بود خسارات زیادی به حوزه کشاورزی و منازل شهرستان وارد شد که پس از برآورد خسارت توسط کارشناسان، میزان آن اعلام خواهد شد.

انتهای انتهای پیام

دیدگاه شما