تازه های سایت

کد مطلب: 37095
28. اسفند 1397 - 8:46
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند خبر داد
برگزاری هشت نوروزگاه در سراب‌ها و مناطق تفریحی نهاوند
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند گفت: شهرستان نهاوند در نوروز 98 با اجرای هشت نوروزگاه در سراب‌های خروشان، میزبان میهمانان نوروزی است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان نهاوند به‌عنوان بهشت غرب کشور سالانه در ایام مختلف با وجود داشتن آثار تاریخی و طبیعی پذیرای تعداد زیادی از مسافران است.

وی افزود: در ایام نوروز نیز طبق روال همه‌ساله این شهرستان با وجود داشتن پتانسیل‌های فراوان و داشتن سراب‌های زیبا و آب ‌و هوای مطلوب پذیرای میهمانان نوروزی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: با برگزاری جلسات و هماهنگی‌های انجام‌ شده با دهیاران و بخشداران در روزهای ابتدایی سال نو، هشت نوروزگاه در سراب‌ها و مناطق تفریحی نهاوند برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در این نوروزگاه‌ها آداب ‌و رسوم مردم نهاوند، نمایشگاه‌های دستاوردهای بومی و محلی، صنایع‌دستی، موسیقی‌های شاد و محلی و برنامه‌های شاد و متنوع دیگر برگزار می‌شود.

جانجان افزود: قطعاً همانند سال گذشته اجرای برنامه نوروزگاه مورد توجه مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت و همه تلاش ما هم در همین راستا است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های ایام نوروز اضافه کرد: استقبال و اهدای هدیه به اولین مسافر ورودی به شهرستان نهاوند در روز اول فروردین از جمله برنامه‌هایی است که امسال نیز در ورودی شهر نهاوند اجرا می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند اظهار داشت: در طول ایام نوروز برنامه‌های متنوع و شادی تا 11 فروردین‌ماه در اماکن تفریحی و تاریخی نهاوند اجرا می‌شود.

وی افزود: هشت نوروزگاه سال 98 در سراب‌های گیان، گاماسیاب، فارسبان، ملوسان، گنبد کبود، تپه تاریخی باباقاسم و بام نهاوند برگزار خواهد شد.

جانجان گفت: معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری شهرستان نهاوند در قالب شیوه‌های نوین و جذاب یکی از ضرورت‌های گردشگری نهاوند محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث تهیه بروشور و نقشه‌های گردشگری برای گردشگران نیز اقدامات لازم انجام‌ شده و در حال حاضر با مشخصات لازم برای توزیع آماده هستند، اظهار داشت: در این نقشه اماکن تفریحی، گردشگری، موزه‌ها و اماکن خدماتی و رفاهی مشخص ‌شده تا گردشگران به‌راحتی بتوانند از خدمات ارائه‌ شده در شهرستان بهره‌مند شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند خاطرنشان کرد: شهرستان نهاوند با دارا بودن ۱۳ چشمه و سراب طبیعی بکر و کم‌نظیر و همچنین وجود ۲۶۴ اثر تاریخی ملموس و غیرملموس، آماده استقبال از گردشگران نوروزی است.

دیدگاه شما