تازه های سایت

کد مطلب: 36984
14. اسفند 1397 - 8:45
رئیس میراث فرهنگی، نهاوند خبر داد
8 نوروزگاه در نوروز 98 در نهاوند اجرا میشود
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند از برگزاری هشت نوروزگاه در نوروز 98 نهاوند خبر داد و گفت: یکی از اهداف این برنامه معرفی فرهنگ اصیل این شهر و ایجاد فضای مفرح و شاد در نهاوند است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان اظهار کرد: روستاهای هدف گردشگری در دولت نهم و دهم شکل گرفت که در همین راستا نهاوند یک روستای هدف گردشگری به نام «فارسبان» دارد.

وی از پیشنهاد برای اقامتگاه بومگردی «تازه‌ناب» و «وراینه» خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 3 میلیارد تومان جذب شده که یک‌میلیارد تومان صرف مرمت مسجد حاج آقاتراب، موزه شهدا، خانه تاریخی صمصام و امامزاده بدیع‌الزمان شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند با بیان اینکه در ایجاد زیرساخت در سراب‌ها نیز اقدامات خوبی انجام شده است گفت: در سراب فارسبان بسترسازی روشنایی انجام شده و ساماندهی و آسفالت راه دسترسی آن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هشت نوروزگاه در نوروز ۹۸ نهاوند پیش‌بینی شده است یادآور شد: یکی از اهداف این برنامه معرفی فرهنگ اصیل این شهر و ایجاد فضای مفرح و شاد در نهاوند است.

جانجان با بیان اینکه کشتی پهلوانی، اجرای موسیقی محلی، پخت آش محلی، نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های نوروزگاه است خاطرنشان کرد: روستای باباقاسم، روستای ملوسان، سراب گیان، سراب گاماسیاب، سراب فارسبان، سراب گنبد کبود، سراب کنگاور کهنه و بام نهاوند میزبان نوروزگاه است./فارس

 

دیدگاه شما