تازه های سایت

کد مطلب: 36929
7. اسفند 1397 - 4:57
دبیر هیئت ورزش های سنتی و بازیهای بومی محلی شهرستان نهاوند گفت: مسابقات فوتبال گرامیداشت شهدای فوتبالیست نهاوند برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سعید علی بخشی اظهار داشت: امسال در چهلمین سال برگزاری مسابقه‌های فوتبال جام نوروزی گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فوتبالیست و ورزشکار نهاوندی و مرحوم علی زمانیان در ۴ بخش و بیش از ۲۰ روستا‌ی مرکز نهاوند برگزار می‌شود که پیش بینی می‌شود بیش از ۲۲۰ تیم شرکت کنند.

وی گفت: در معتبرترین جام این دوره از مسابقات که زادگاه شهدای فوتبالیست و داور ملی فوتبال در روستای جهان است هر سال بین ۳۰ تا ۴۰ تیم از استان همدان و لرستان حضور دارند و این مسابقات از ۲۷ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه برگزار می‌شود.

علی بخشی افزود: مسابقات روستایی با همت اداره ورزش و جوانان، دفتر نماینده مردم نهاوند، نیروی انتظامی، هیئت بازی‌های سنتی و بومی محلی، دهیاران و شورای اسلامی، فوریت‌های پزشکی و هلال احمر شهرستان نهاوند در نقاط مختلف روستایی و ۴ بخش شهرستان نهاوند که در هر روستا با شرکت ۱۰ تا ۴۰تیم و با یاد شهدای ورزشکار و فوتبالیست برگزار می‌شود.

دبیر هیئت بازی‌های سنتی وبومی محلی نهاوند اظهار داشت: به جز تیم‌های روستایی نهاوند تیم‌های فوتبالی نیز از شهرستان‌های استان لرستان و کرمانشاه که هم مرز با نهاوند هستند در این مسابقه‌ها شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات دور کردن جوانان از اعتیاد و معضلات اجتماعی است که حضور جوانان، تماشاگران و تیم‌ها از دو استان کرمانشاه و لرستان باعث ایجاد شور و نشاط در بین آن‌ها و مردم روستا می‌شود.

علی بخشی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ شهید ورزشکار و فوتبالیست در نهاوند شناسایی شده‌اند و با توجه به اینکه رقابت‌های فوتبال جام نوروزی به یاد شهدای ورزشکار نهاوند برگزار می‌شود تعدادی از تیم‌ها نام شهدای ورزشکار و فوتبالیست را برای تیم خود انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/ س

دیدگاه شما