تازه های سایت

کد مطلب: 36909
5. اسفند 1397 - 8:25
اولین نشست کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط‌زیست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی شهرستان نهاوند با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند در این جلسه گفت: هدف از اجرای طرح نوروزی صیانت و حفظ سلامت شهروندان و مسافرین نوروزی است و همه اعضا باید با تلاش خود درزمینهٔ مسائل بهداشتی و درمانی یاری گر ما باشند.

وی اظهار داشت: برخی از اقدامات این کمیته ازجمله تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، اقامتی و تفریحی، نظارت بر آب شرب مصرفی، افزایش ظرفیت در مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و بخش خصوصی، برگزاری مانور مشترک طرح سلامت نوروزی، استقرار پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر، تقویت پایگاه‌های اورژانس 115 در نقاط شهری و جاده‌ای و سایر اقدامات مشابه از وظایفی است که بر عهده این کمیته است.

دارابی افزود: باید با تلاش و همکاری بتوانیم خدمات مطلوب به شهروندان و به‌ویژه مسافرین نوروزی در طول اجرای این طرح داشته باشیم تا نوروزی خاطره‌انگیز را رقم بزنیم.

وی برنامه‌ها و اقدامات کشیک‌های معاونت‌های مختلف را به‌صورت کامل تشریح کرد و بر آمادگی کامل بازرسین و ناظرین بر داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها و بخش خصوصی در این ایام تأکید کرد.

دارابی در ادامه افزود: نتیجه همه این بحث‌ها در خصوص اجرای بهینه و مطلوب خدمات و تسهیلات سفر نوروز در بخش بهداشت و درمان باید در راستای صیانت و حفظ سلامت شهروندان و مسافرین نوروزی باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: در این طرح اجرای مانور خودرویی ادارات شهرستان نهاوند، تمهیدات لازم بهداشتی جهت خدمات مطلوب به مسافرین در تفرجگاه‌ها، بازدید مشترک از منابع آب شرب، محیط‌زیست به همراه اداره دامپزشکی و اصناف با همکاری صنعت معدن و تجارت ازجمله اقدامات خواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت: همکاری بهداشتی و آموزشی در راه‌اندازی پایگاه‌های راهنمای مسافرین نوروزی در ورودی یا میدان‌های شهر، برنامه بازدید از اسکان مسافرین نوروزی در مدارس، برنامه کشیک واحدهای مختلف درمانی مانند بیمارستان‌ها و واحدهای مرتبط از مهم‌ترین موضوعات کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط‌زیست تسهیلات سفر نوروزی شهرستان نهاوند است.

دارابی گفت: در این ایام با تمام توان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و داروخانه‌ها با برنامه‌ریزی مناسب و تقسیم وظایف درصدد ارائه بهترین خدمات به مسافرین نوروزی هستیم.

در ادامه این جلسه سیف مدیر بیمارستان شهید قدوسی و روزبه مدیر بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان به ارائه برنامه‌های خود در تعطیلات نوروزی در بخش‌ها و خصوصاً اورژانس بیمارستان‌های مذکور پرداختند و گزارشی از وضعیت موجود و برنامه‌های در پیش رو جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافرین را تشریح کردند.

خیشوند سرپرست مرکز بهداشت نیز در این جلسه به طرح سلامت نوروزی سال ۹۸ بهداشت و درمان شهرستان اشاره کرد و گفت: برنامه کشیک واحدهای مختلف و واحدهای بهداشت محیط، پیشگیری، تیم واکنش سریع و کنترل مواد غذایی آماده‌شده است.

وی افزود: شماره تماس رایگان 190 آماده پاسخگویی به شکایات و انتقادات مردمی در خصوص مشکلات بهداشتی و درمانی در این ایام است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما