تازه های سایت

کد مطلب: 36814
25. بهمن 1397 - 8:29
نماینده نهاوند در مجلس از آخرین طرح‌های توسعه و بی‌خطرسازی جاده‌های این شهرستان می‌گوید

به گزارش پایگاه خبری گرو، یکی از مشکلاتی که بارها به آن پرداخته ‌شده، نامناسب بودن محورهای مواصلاتی شهرستان‌ نهاوند است، چراکه برخی محورهای ارتباطی این شهرستان از استانداردهای لازم فاصله دارند. وضعیت نامطلوب جاده‌های بین شهری در شهرستان نهاوند و خبرهای متعدد از تصادفات مرگبار در این جاده‌ها باعث نگرانی مردم شده است. در جاده‌های نهاوند از جمله محورهای نهاوند- آورزمان، نهاوند- فیروزان- کنگاور و نهاوند -بروجرد بیشترین تصادفات رخ می‌دهد که نشان‌دهنده نیاز این مسیرها به اصلاح و بهسازی است.

راه‌های ارتباطی، زیربنای توسعه
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در این رابطه اظهار می‌کند: ایجاد و گسترش راه‌های ارتباطی زیربنای توسعه هر شهر و منطقه‌ای است. شهرستان نهاوند نیز به لحاظ ترانزیتی، گردشگری و کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است که با بهره‌برداری از راه‌آهن غرب کشور و توسعه شبکه راه‌های مواصلاتی شهرستان می‌توان زمینه تحقق توسعه همه‌جانبه شهرستان را فراهم کرد.
حسن بهرام‌نیا در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: از مهم‌ترین اولویت‌های کاری من توسعه شبکه ریلی و راه‌آهن و تعریض و ساماندهی راه‌های مواصلاتی شهرستان بوده است.

 بهسازی محورهای روستایی
بهرام‌نیا از جذب اعتبار مورد نیاز برای بهسازی ۷۶ کیلومتر از محورهای روستایی نهاوند خبر می‌دهد و بیان می‌کند: تامین راه‌های روستایی به عنوان شرط تحقق عدالت در این حوزه برای بهره‌برداری روستاییان ضروری است.

وی با بیان این‌که این مسیرهای روستایی به‌ویژه در بخش گیان علاوه بر کاربرد گردشگری معبر تردد 15 هزار روستایی است، اظهار می‌کند: مسیر گیان همیشه دارای تلفات جانی بود که با پیگیری‌های صورت گرفته، علاوه بر ساماندهی ۱۷ کیلومتر از ورودی نهاوند تا سراب گیان، مجوز بهسازی ۷۶ کیلومتر محور روستایی با اعتبار ۷ میلیارد تومان اخذ شده است.

بهرام‌نیا با اشاره به دیگر پروژه‌های حوزه راه روستایی در شهرستان می‌گوید: مسیر ۱۹ کیلومتری نهاوند از سه‌راهی دهفول به شهر برزول و از شهر برزول تا سه‌راهی فارسبان که یک مسیر گردشگری است و جمعیت ۲۰ هزار نفری روستایی از آن استفاده می‌کنند از دیگر پروژه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی درخصوص اطلاعات پروژه محور نهاوند به گیان می‌افزاید: طول این پروژه ۱۷ کیلومتر است که در فاز اول ۱.۷ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته‌ شده و در ادامه نیز اعتبارات ملی به آن تزریق خواهد شد و در اسرع وقت زیر بار ترافیک خواهد رفت. مجوز و اعتبار ملی برای طرح ایستگاه راه‌آهن نهاوند در منطقه شهرک شهید حیدری نیز صادر شده که تا پایان بهمن ماه جاری کلنگ‌زنی می‌شود.

 جاده نهاوند-آورزمان
تعریض و بهسازی جاده نهاوند-آورزمان خواست مردم شهرستان نهاوند از پیش از انقلاب بوده که همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب در حال تحقق است.بهرام‌نیا در این باره می‌گوید: 16 کیلومتر این جاده، مسیر کوهستانی و کم‌عرضی است و در بخش‌هایی از راه وجود دره به پاشنه آشیل این مسیر تبدیل شده و خطرات فراوانی برای رانندگان به همراه دارد. وی با بیان این‌که از 3 سال پیش طرحی را برای این جاده از طریق اداره‌ کل مسکن و شهرسازی تهیه و به سازمان مدیریت کشور ارائه کردم، توضیح می‌دهد: سازمان مدیریت کشور، ماده 23 طرح یعنی الحاق پیوست زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل را درخواست کرد که طرح این پیوست‌ها را نداشت، اما با رایزنی‌های متعدد با مرکز استان و تهران توانستیم با همکاری مدیرکل مسکن و شهرسازی، اداره ‌کل محیط‌‌ زیست و استاندار وقت پیوست زیست‌محیطی طرح را بگیریم.

بهرام‌نیا بیان می‌کند: پیوست پدافند غیرعامل طرح را نیز اخذ کردیم و پس از آن در یک هیأت 16 نفره از طرح دفاع و موفق به اخذ ماده 23 آن شدیم. بعد از گرفتن ماده 23 طرح در لایحه بودجه آمد و موفق شدیم سال گذشته برای این طرح اعتبار بگیریم. براساس این طرح 8 کیلومتر از جاده نهاوند_ آورزمان تعریض می‌شود که 4 کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته و 4 کیلومتر دیگر هم در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا پایان سال زیر بار ترافیک می‌رود.

اختصاص ۳ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی ‌دو محور 
نماینده نهاوند با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با معاون وزیر راه و همچنین حضور وی در شهرستان می‌گوید: خوشبختانه با مساعدت وزیر راه و معاون ایشان 3 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی و ایمن‌‌سازی دو محور حادثه‌خیز نهاوند ـ بروجرد و نهاوند ـ فیروزان در نظر گرفته‌ شده‌ که امیدواریم در آینده‌ایی نزدیک این محورها ایمن‌سازی شوند. بهرام‌نیا می‌افزاید: با توجه به این ‌که محور نهاوند ـ فیروزان یکی از کوتاه‌ترین مسیرها به سمت استان کرمانشاه است و همچنین محور عبور و مرور مردم محلی و هموطنان از مرکز به غرب کشور برای زیارت عتبات عالیات محسوب می‌شود دارای حجم تردد بسیار زیادی است و متاسفانه هر ساله در ایام اربعین در این محور شاهد کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان هستیم.

وی عنوان می‌کند: محور نهاوند ـ فیروزان که سه‌راهی شهرک سلگی در حدود کیلومتر 18 آن قرار دارد معبر تردد بیش از 10 هزار نفر جمعیت روستایی بخش خزل نهاوند است که از لحاظ خطرناک بودن حائز اهمیت است.امیدورایم با انجام پروژه زیرگذر سه راهی شهرک و بهره‌برداری از این پروژه بخشی از آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای نهاوند کاهش یابد.

 انتخاب پیمانکار
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که برای زیرسازی، تعریض و آسفالت کیلومتر 8 تا 32 این جاده نیز از طریق اداره ‌کل زیرساخت مسکن و شهرسازی کشور اقدام به انتخاب پیمانکار کاربلد و خبره کردیم که به‌زودی معرفی و مراحل کار آغاز می‌شود. بهرام‌نیا می‌گوید: پیمانکار سه راهی شعبان محور نهاوند -بروجرد نیز برای بهسازی و ایمن سازی مسیر مشخص شده و با اعتباری بالغ بر ۲/۵ میلیارد تومان در حال پیگیری و انجام است که امیدواریم با ساماندهی این نقاط حادثه خیز در شهرستان کمتر شاهد حوادث ناگوار در این محورها باشیم.

آغاز بهسازی محور نهاوند- گیان
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهاوند گفت: عملیات بهسازی محور گردشگری نهاوند - گیان آغاز شد.حسین متین افزود: کلنگ‌زنی عملیات بهسازی این محور با حضور نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر مسئولان این شهرستان برگزار شد. وی اظهار کرد: این طرح به طول 17 کیلومتر و با اعتبار 24 میلیارد ریال اجرا می‌شود. واعتبارات آن از محل اعتبارات ملی تامین شده است.متین ادامه داد: این طرح در راستای تقویت زیربناهای گردشگری و توسعه شهرستان، افزایش امنیت، اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز و کاهش تصادفات و روان‌سازی ترافیک اجرا می‌شود./سجاد سیف

دیدگاه‌ها

جاده های حادثه خیز نهاوندکه نیاز به4خطه شدن دارند. 1_نهاوند-همدان(مسیرشهرنهاوند-باروداب-آورزمان-شوشاب) 2_نهاوند-ملایر(مسیرشهرنهاوند-باروداب-آورزمان-دوراهی نهاوند-ملایر) 3_نهاوند-کرمانشاه(مسیرشهرنهاوند-فیروزان-سه راهی نهاوند-کنگاور) 4_نهاوند-بروجرد(مسیرشهرنهاوند-پاسگاه قلعه قباد-دوراهی نهاوند-بروجرد) 5_نهاوند-نورآباد(مسیرشهرنهاوند-پاسگاه قلعه قباد-گردنه گاماسیاب-سه راهی نهاوند-نورآباد-خرم آباد) ایجادبزرگراههای شهری و تعریض خیابانهای نهاوند

دیدگاه شما