تازه های سایت

کد مطلب: 36405
6. دى 1397 - 8:19
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد
کشت گشنیز در 2260 هکتار از اراضی نهاوند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از اختصاص کشت گشنیز در 2260 هکتار از اراضی كشاورزی شهرستان نهاوند در کشت پاییزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسین خردمند با بیان اینکه 65 درصد گشنیز تولیدی کشور در نهاوند کشت می‌شود اظهار کرد: شهرستان نهاوند به دلیل اقلیم مناسب و کشاورزان سخت‌کوش یکی از مناطق تولید گیاهان دارویی هم در استان و هم در کشور است.

وی افزود: در اراضی زراعی زیرکشت نهاوند کشاورزان در کشت پاییزه امسال 2 هزار و 260 هکتار را به کشت این گیاه ارزشمند دارویی و معطر اختصاص داده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط از هر هکتار از اراضی زیر کشت این گیاه دو تن گشنیز برداشت شود.

وی با بیان اینکه برگ و میوه‌های این گیاه عطر و طعم متفاوتی دارد گفت: این گیاه علاوه بر خاصیت دارویی در انواع غذاها به طرق مختلف استفاده می‌شود.

خردمند با اشاره به اینکه بخش اعظم گشنیز تولید شده به کشورهای خارجی به ویژه پاکستان صادر می‌شود خاطرنشان کرد: واحدهای فرآوری این شهرستان شامل کارگاه نقل‌پزی برای پخت نقل گشنیز فعال هستند.

وی اضافه کرد: این کارگاه‌ها علاوه بر پخت سوغات این شهرستان به تولید عرقیات گیاهی به ویژه گشنیز هم مشغول فرآوری هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه بخش زیادی از گشنیز استان و کشور در نهاوند تولید می‌شود تصریح کرد: این گیاه دارویی در قسمتی از اراضی ملایر و همدان نیز به صورت محدود کشت می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما