تازه های سایت

کد مطلب: 36250
14. آذر 1397 - 12:41
محور نهاوند- آورزمان – ملایر سال‌هاست در انتظار استانداردهای لازم است موضوعی كه تاكنون حل نشده و اين وضعيت در اغلب مواقع دردسرساز شده است، جاده‌ای كه در هر دوره‌ای سوژه تبليغاتی نمايندگان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، چهارخطه کردن محور آورزمان در نهاوند سال‌هاست که از مهم‌ترین مطالبات مردم این شهر کهن به حساب می‌آید که بسیاری از مسؤولان و نمایندگان این شهر وعده اصلاح و ساماندهی آن را داده‌اند اما تاکنون به انجام نرسیده و شاید در شرایط فعلی کشور و با توجه به محدودیت‌های اعتباری حداقل در کوتاه مدت نتوانیم به ساماندهی این محور امید ببندیم.

البته مسؤولان و نماینده این شهرستان از تعیین ردیف ملی برای این پروژه خبر دادند اما روند کار مطلوب نیست و مردم نسبت به آن گلایه‌هایی دارند. با این وجود هرچه اجرای پروژه اصلاح محور آورزمان به تأخیر بیفتد، خسارات ناشی از آن افزایش می‌یابد. پیش از این رئیس پلیس راه استان همدان جاده آورزمان حدفاصل نهاوند - دم سیاه که 35 کیلومتر طول دارد را حادثه‌خیز و ناایمن‌ترین راه ارتباطی استان اعلام کرده بود.

رضا عزیزی راهکار کاهش این سوانح را تبدیل این محور به بزرگراه عنوان کرد و در کوتاه‌مدت هم خواهان نصب سرعتکاه‌هایی در مسیر شده بود که هنوز محقق نشده است.

هرچند گلایه‌ها از این محور بسیار بالاست اما برخی از مسؤولان شهرستانی شرایط را خیلی خوب توصیف کردند و روند پیشرفت کار را نیز مطلوب دانستند.

آورزمان سوژه ثابت وعده‌های انتخاباتی

امام جمعه نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه بیش از 30 سال است که در نهاوند حضور دارم، اظهار کرد: محور نهاوند- آورزمان- ملایر همواره از سوژه‌های تبلیغاتی اغلب نمایندگان در هر دوره‌ای بوده است.

عباسعلی مغیثی‌نیا با اشاره به اینکه وعده‎های مسؤولان در زمان‌های مختلف عملیاتی نشده است، افزود: اعتبارات کافی نیست و به شرکت‌هایی کار سپرده می‌شود که از توان لازم و کافی برای انجام پروژه برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه این مشکل همچنان وجود دارد، تصریح کرد: با توجه روندی که پروژه دارد بعید به نظر می‌رسد که به زودی شاهد حل مشکل باشیم.

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه مسؤولان شهرستان و استان باید پای کار بیایند، ادامه داد: آنچه تاکنون انجام شده است واقعاً ناکافی است.

وی خاطرنشان کرد: همه گناه را به گردن جاده و مشکلات جاده نیز نباید انداخت چراکه تصادف اخیر که چندین مصدوم نیز داشت در یک جاده چهارخطه رخ داده است و دلیل آن به مانند بسیاری از تصادفات به مسائلی چون سرعت زیاد، خواب آلودگی و اعتیاد بازمی‌گردد.

50 میلیارد تومان اعتبار ملی برای محور آورزمان

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان بیان کرد: در محور نهاوند، آورزمان و ملایر تصادفاتی رخ می‌دهد اما تصادف اخیر در این محور رخ نداده است.

حسن بهرام‌نیا با بیان اینکه برای محور آورزمان در سال 95 ردیف ملی گرفته شده است، افزود: برای هشت کیلومتر از این جاده، محور چهارخطه در نظر گرفته شده که از این میزان حدود پنج کیلومتر زیر بار ترافیک است و سه کیلومتر آن قیرپاشی شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل برودت هوا آسفالت آن باقیمانده و با بهبود وضعیت آب و هوایی آسفالت شده و به زیر بار ترافیک می‌رود تصریح کرد: برای اجرای کیلومتر هشت تا کیلومتر 32 توسط شرکت زیرساخت اقدام کردیم و در حال انتخاب پیمانکار هستیم که با اتمام این تشریفات، پروژه با اعتبار 50 میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

نماینده مردم نهاوند در خانه ملت با بیان اینکه برای محور آورزمان مشکل اعتباری نداریم، ادامه داد: برای 21 کیلومتر باقیمانده نیز باید کوه‌بری، زیرسازی و آسفالت انجام می‌شود.

پیمانکاران انگیزه‌ای برای فعالیت ندارند

وی با بیان اینکه امروز موانعی بر سر پیشرفت پروژه‌ها به ویژه در حوزه راهی وجود دارد، خاطرنشان کرد: دولت برای این پروژه‌ها اوراق در نظر گرفته که انگیزه لازم برای پیمانکار وجود ندارد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه  تنها انگیزه پیمانکاران سود اوراق که 20 تا 30 درصد است، محسوب می‌شود، گفت: مشکل دیگر این حوزه افزایش قیمت‌هاست که باعث افزایش رقم پیمان می‌شود و در نتیجه در کمیته ارزیابی، قیمت پیمانکار رد می‌شود.

وی با بیان اینکه به همین دلیل است که مناقصه‌ها به سرانجام نمی‌رسد، گفت: با رد قیمت پیمانکار در کمیته ارزیابی، پیمانکاران به پروژه‌ها ورود نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: در نهاوند به دلیل این اتفاق بسیاری از پروژه‌ها هنوز آغاز نشده است و باید دولت سازوکاری برای حل این معضل بیابد.

دغدغه‌ای برای آورزمان نداریم

فرماندار شهرستان نهاوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه جاده آورزمان پس از 6 سال تعطیلی بازگشایی شده است، اظهار کرد: حق مردم پس از سال‌ها در محور آورزمان در حال ادا شدن است.

مراد ناصری افزود: برای اصلاح این محور ردیف ملی در نظر گرفته شده است و هشت کیلومتر اول آن در حال آسفالت است و تا سه ماه آینده زیر بار ترافیک می‌رود.

وی تصریح کرد: برای تکمیل باقیمانده این محور نیز ردیف ملی در نظر گرفته شده است و پروژه در حال انجام است.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه زمانی مردم تنها نظاره‌گر مشکلات محور آورزمان بودند، تصریح کرد: امروز این محور مهم که  بخشی از تردد زوار اربعین را پذیراست و کامیون تجاری از این مسیر به مرزهای مهران و خسروی می‌روند، ساماندهی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اینکه دغدغه‌های ما در محور آورزمان برطرف شده است، تأکید کرد: در حال حاضر هرچه جلوتر می‌رویم شاهد تحقق خواسته‌های مردم در شهرستان نهاوند هستیم.

ناصری درباره تصادف رخ داده در محور نهاوند – کرمانشاه نیز گفت: این تصادف در محور چهارخطه رخ داده است و علل اصلی وقوع آن شیوه رانندگی بود نه وضعیت محور.

وی با تأکید بر اینکه راهسازی زمان‌بر است، اظهار کرد: در حال حاضر نهاوند بر ریل توسعه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما