تازه های سایت

کد مطلب: 36242
12. آذر 1397 - 22:42
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: سالانه 250 هزار تن چغندر قند در این شهرستان تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسین خردمند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه چغندرقند یکی از  مهمترین محصولات کشاورزی نهاوند محسوب می شود، خاطرنشان کرد: تولید سالانه چغندرقند در نهاوند 250 هزار تن است که این میزان، 50 درصد تولید استان همدان را شامل می‌شود به طوری که کشاورزان نهاوندی سالانه 3 تا 4 هزار هکتار از اراضی مستعد را به کشت چغندرقند اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه این محصول پررونق بیش از 70 میلیارد تومان برای شهرستان درآمد دارد، افزود: کارخانه قند با عنوان شرکت تعاونی قند به سمبل مهرگان نامگذاری شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند به سرمایه اختصاص یافته به این کارخانه اشاره کرد و افزود: این کارخانه با 200 میلیارد تومان سرمایه و با ظرفیت تولید 72 هزار تن شکر تصفیه شده احداث می‌شود.

خردمند با بیان اینکه سالانه در این شهرستان 35 تن تفاله خشک و 20 هزار تن ملاس از چغندرقند استحصالی تولید می‌شود، افزود: این کارخانه برای تعدادی فضای مناسب شغلی فراهم آورده است.

وی  اظهار داشت: این کارخانه در آغاز فعالیت خود برای 250 نفر اشتغالزایی داشته که این مهم یکی از اهداف دولت خدمتگزار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی کارخانه قند نهاوند در آذرماه توسط وزیر جهادکشاورزی و کلیه مسئولان استان  همدان آغاز شد و موجب خوشحالی کشاورزان شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما