تازه های سایت

کد مطلب: 36184
30. آبان 1397 - 8:46
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند از تجهیز ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسین خردمند با اشاره به اینکه بحث کمبود آب و خشک‌سالی در کشور یک واقعیت غیرقابل‌انکار است، اظهار کرد: متأسفانه کمبود آب و خشک‌سالی با توجه به تقاضای بیش‌ازحد در سال‌های آینده حادتر می‌شود.

وی بابیان اینکه یکی از راهکارهای مؤثر و عملی استفاده بهینه و صرفه جوی در مصرف آب است، ادامه داد: مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی که بخش عمده‌ای از مصارف آب در کشور و شهرستان را دارد می‌تواند در حفظ منابع آبی کمک کند.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند، تصریح کرد: امروزه تشویق کشاورزان با توسعه و تجهیز اراضی خود با آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت و کاهش تلفات آب با نهر کشی مناسب در این حوزه می‌تواند اثربخش باشد.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به اهمیت بحث آبیاری نوین در شهرستان نهاوند تا سال ۱۳۹۶ میزان  ۱۱ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی  کشاورزی تحت پوشش انواع  مختلف  سیستم‌های آبیاری نوین قرارگرفته‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به تلاش فرماندار نهاوند در راستای جذب اعتبار برای این مهم و حضور معاون آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان، گفت: از ابتدای  سال جاری تاکنون  ۱ هزار و ۲۶۰ هکتار  از اراضی  کشاورزی  شهرستان در حال نصب و تجهیز سیستم آبیاری نوین هستند.

وی با اشاره به مساعدت معاون آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تأمین اعتبار ویژه برای شهرستان نهاوند، گفت: متأسفانه امروز باوجود عدم ثبات  قیمت اتصالات  در بازار و گران  شدن قیمت مواد پلی‌اتیلن و عدم افزایش یارانه کمکی دولت  سطح  اجرا  کاهش محسوسی را داشته  است

دیدگاه شما