تازه های سایت

کد مطلب: 36162
23. آبان 1397 - 8:42
فرماندار نهاوند گفت: ظرفیت مهم بوم‌گردی در نهاوند مغفول مانده است و اگر از این ظرفیت استفاده نشود امتیاز بزرگی را از دست می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه تاکنون خود مسئولان شهرستان نهاوند نیز ظرفیت بوم گردی در شهرستان را نپذیرفته‌اند و همین امر باعث شده است که از این ظرفیت مهم در شهرستان استفاده نشود.

وی تصریح کرد: بوم گردی ظرفیت بزرگی در شهرستان است که اگر بخشداران و اداره میراث فرهنگی از این ظرفیت استفاده نکنند ظرفیت بزرگی را از دست خواهیم داد و اعتبارات این حوزه برگشت می‌خورد.

ناصری افزود: با توجه به آب و هوای مطبوع، طبیعت بکر و‌ زیبا و جاذبه‌های گردشگری نهاوند در هر بخش این شهرستان چندین روستا قابلیت و توان گردشگری را دارند که باید در این زمینه وقت بگذاریم و این بخش را با بخش‌های دیگر و با کارگروه اشتغال شهرستان هماهنگ کنیم.

وی عنوان کرد: از ظرفیت بوم گردی شهرستان باید در ایجاد اشتغال بهره ببریم و اداره میراث فرهنگی شهرستان موظف است که طرح‌های بوم گردی را به بخشداران ارائه دهد و اگر اعتبارات این بخش برگشت بخورد ضعف میراث فرهنگی خواهد بود.

فرماندار نهاوند با اشاره به پرداخت بیش از 31 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در نهاوند، بیان کرد: سهم اعتبارات نهاوند در حوزه اشتغال روستایی 24 میلیارد تومان بود که با 10 میلیارد تومان افزایش، به مبلغ 34 میلیارد تومان رسیده است و از تعداد 243 طرح ایجاد اشتغال عقد قرارداد شده در بانک‌های عامل شهرستان مبلغ 31 میلیارد و 634 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

ناصری گفت: شهرستان نهاوند در بحث میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزای روستایی رتبه نخست را در بین شهرستان‌های استان دارد و این نتیجه زحمات و تلاش‌های اعضای کارگروه اشتغال شهرستان است.

وی اظهار داشت: در حوزه تسهیلات تبصره 16 ویژه اقشار آسیب‌پذیر کمیته امداد و بهزیستی در مجموع یک میلیارد و 835 میلیون تومان در قالب 106 طرح پرداخت شده است.
ناصری با اشاره به حضور مدیرکل بهزیستی استان همدان در شهرستان، تصریح کرد: در این دیدار مقرر شد با توجه به اینکه شهرستان نهاوند در بحث پرداخت موفق بوده است مبلغ یک میلیارد تومان به نهاوند اختصاص داده شده که 500 میلیون تومان آن طی روزهای آینده تخصیص خواهد یافت.

وی افزود: تعدادی از مشکلات طرح‌های ایجاد اشتغال روستایی در شهرستان به دست شهرستان و استان حل نخواهد شد و در این زمینه به کمک نماینده مردم نهاوند در مجلس نیاز داریم.

فرماندار نهاوند عنوان کرد: اطلاعات و شناخت ما در حوزه صنعت و طرح‌های ایجاد اشتغال در حوزه صنعت شهرستان بسیار کم است و باید در این زمینه بررسی دقیق صورت بگیرد و اطلاعات و شناخت بیشتری در این بخش به دست آوریم.

ناصری بیان کرد: در حوزه صنعت شهرستان مشکلاتی وجود دارد که اگر برای حل این مشکلات وقت نگذاریم و نماینده شهرستان در مجلس کمک نکند قطعا به جایی نخواهیم رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما