تازه های سایت

کد مطلب: 36071
26. مهر 1397 - 20:34
زمین لرزه ای 4.1 ریشتری شهرستان نهاوند را لرزاند و باعث ترک خوردگی تعدادی از واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهرستان نهاوند شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در ساعت 18 و 44 دقیقه شامگاه پنج شنبه رمین لرزه ای 4.1 ریشتری در عمق 12 کیلومتری زمین در شهرستان نهاوند اتفاق افتاد و مردم را وحشت زده به خیابانها کشاند.

این زمین لرزه پس از یک زمین لرزه 2.2 ریشتری اتفاق افتاد و در مناطقی بسیار با شدت احساسا شد و در مناطقی مانند بخش خزل کمتر احساس شد.

مرکز این زلزله در ۵ کیلومتری شرق نهاوند در بین روستای عشوند و بانسره بوده است.

این زلزله در 15 کیلومتری شهر برزول و 17 کیلومتری شهر گيان اتفاق افتاد.

به گفته مراد ناصری فرماندار نهاوند این زمین لرزه تاکنون هیچ خسارتی نداشته است.

بعد از دقایقی از وقوع این زلزله تصاویری از تعدادی از واحدهای مسکونی در روستاهای نهاوند که دچار ترک خوردگی و خسارات جزئی شده بودند منتشر شد که در ادامه مشاهده می کنید.

ستاد بحران نهاوند به ریاست فرماندار نهاوند برای بررسی خسارات احتمالی و دیگر جوانب احتمالی این زلزله با حضور مدیران دستگاه های اجرای و خدمات رسان در فرمانداری نهاوند برگزار شد.

مراد ناصری فرماندار نهاوند در این جلسه گفت: این زمین لرزه خوشبختانه خسارت جانی نداشته و در مورد بافت فرسوده شهری و برخی نقاط روستایی هنوز گزارشی از میزان خسارات وارده اعلام نشده است.

وی با تاکید برآماده باش کامل ستاد بحران در نهاوند اظهار داشت: از همان لحظات اولیه تمامی اعضای ستاد بحران در فرمانداری حضور داشته و تشکیل جلسه داده و در صورت بروز خسارات مالی منعکس خواهد شد.

فرماندار نهاوند گفت: زلزله امشب تلنگری برای همه ما شد که با توجه بیشتری در حوزه تخصصی خود آمادگی وقوع هرگونه حادثه غیر مترقبه ای را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برقراری آرامش در بین مردم در مواقع بحرانی و نحوه مدیریت بحران حائز اهمیت استف عنوان کرد: ستاد بحران بمنظور ایجاد آمادگی هرچه بیشتر و نحوه تعامل بیشتر بین دستگاه ها برای کنترل موقعیت پیش آمده است.

 

دیدگاه شما