تازه های سایت

کد مطلب: 36046
20. مهر 1397 - 15:30
امام جمعه نهاوند با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری، گفت: ایشان در سخنان اخیر خود گفتند بن‌بست وجود ندارد و آن‌هایی که بن‌بست نمایی می‌کنند خیانت‌کار هستند یا نمی‌فهمند و یا ماموریت دارند که این‌گونه عمل می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی  در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در کشور بن بست وجود ندارد.

مغیثی با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، گفت: امام خمینی در سخنی فرمودند که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد، امام(ره) زمانی این حرف را زدند که انقلاب در آستانه کار بود و سپاهیان اسلام در چندین جبهه می‌جنگیدند، اما به حمدالله امروز ایران بعد از ۴۰ سال در منطقه و دنیا خود را نشان داده و صلابت خود را به نمایش گذاشته است.

وی اظهار داشت: کسانی که مدام دم از بن بست در کشور می زنند و میخواهند اینطور وانمود کنند که تنها راه حل مشکلات کشور رابطه و مذاکره با امریکا است؛ خیانت می کنند.

امام جمعه نهاوند افزود: این افراد یا نمی فهمند یا ماموریت دارند تا این حرف ها را بزنند.

وی اظهار داشت: ملت ایران امریکایی ها را در دهه ۶۰ از ایران بیرون کردند در این سالها آمریکا را از منطقه بیرون کردیم.

مغیثی با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری، گفت: ایشان در سخنان اخیر خود گفتند بن‌بست وجود ندارد و آن‌هایی که بن‌بست نمایی می‌کنند خیانت‌کار هستند یا نمی‌فهمند و یا ماموریت دارند که این‌گونه عمل می‌کنند.

امام جمعه نهاوند گفت: این همان صدور انقلاب است و باید به این موضوع و اقتدار و عزت انقلاب اسلامی افتخار کنیم.

مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها افزود: حلال مشکلات کشور توجه به درون و استفاده از ظرفیت های داخلی است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: امریکا محور شرارت در منطقه است و از بقایای داعش و تروریستها حمایت و پشتیبانی می کند.

امام‌جمعه نهاوند، افزود: امروز قدرت دفاعی و موشکی، انرژی هسته‌ای و برخی از اقدامات دیپلماتیک مصداق بارز سنگرهای کلیدی است که امام خمینی(ره) در آن دوران نوید آن را دادند.

حجت‌الاسلام مغیثی با تأکید بر اینکه شکست‌ناپذیری انقلاب ما به خاطر پایبندی به اسلام است، اظهار کرد: ایران قبلاً هم بود اما نوکر آمریکا، ایران ۴۰ سال است با صهیونیسم بین‌الملل مبارزه کرده است و در این راستا هزینه‌های زیادی نیز متحمل شده است.

وی ادامه داد: تمام مشکل آمریکا و جنگ‌افروزی‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره آمریکا علیه ایران به این جهت است که ایران آمریکا را در دهه ۶۰ از ایران بیرون کرد و در دهه ۸۰ و ۹۰ از منطقه، خیلی‌ها این‌ها را نمی‌فهمند.

حجت‌الاسلام مغیثی، تأکید کرد: این یعنی همان اسلام و صلابت مقاومت اسلامی که در منطقه و دنیا قدرت انقلاب را به نمایش گذاشته‌شده است.

وی بابیان اینکه تکیه‌بر توان داخلی حلال مشکلات است کشور است، گفت: اگر بخواهیم عوامل ماندگاری انقلاب را بررسی کنیم همه آن اقداماتی است که جوانان انقلابی در همین کشور با استفاده ازآنچه در اختیار داشتند انجام دادند و به ثمر نشست.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به حماسه حضور ۷۰۰ هزارنفری جوانان بسیجی در رزمایش سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله(ص)، گفت: بعضی می‌خواهند تأثیر این حماسه را نادیده بگیرند اما بعد از ۴۰ سال این‌همه جوان و نسل بعد از انقلاب می‌تواند برای دشمن پیام‌های زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به حمایت آمریکا از آل سعود این گاو شیرده که هم از آن‌ها می‌دوشد و هم تحقیر می‌کند، گفت: آل سعود پناهی جز آمریکا ندارد، امریکا درعین‌حالی که پولشان را می‌گیرد تحقیرشان هم می‌کند، این تحقیرها حساب‌شده است تا بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به هدف آمریکا برای قدرت دادن به بقایای داعش در سوریه، گفت: آمریکا می‌خواهد از این ابزار در منطقه استفاده کند اما جبهه مقاومت نخواهد گذاشت.

وی با اشاره به بحث تصویب لایحه CFT در مجلس شورای اسلامی، گفت: مبارزه با تأمین مالی تروریسم همانند حقوق بشر و بسیار از این موارد عنوان جالبی دارد.

امام‌جمعه نهاوند ادامه داد: ما با عنوان آن و ماهیت این برنامه مخالف نیستم اما مشکل عمده آن این است که در منطق و پیام آمریکا و دشمنان اسلام تروریسم معنای دیگر دارد در ادبیات انقلاب اسلامی منافقین تروریست‌اند چراکه  ۱۷ هزار شهید ترور در کشور سندی از جنایت آن‌ها است، داعش و القاعده و غیره نیز از این قبیل هستند اما آمریکا این‌ها را آزادی‌خواه می دانند و تعابیری به کار می‌برند تا این‌ها را مقدس جلوه دهد.

وی ادامه داد: در مقابل آمریکا حزب‌الله، انصار الله یمن و جبهه مقاومت را تروریست می‌داند چراکه این گروه‌ها در اختیار منافع آمریکا نیستند لذا اگر برخی در کشور بر این لایحه انتقاد دارند به این جهت است.

حجت‌الاسلام مغیثی تصریح کرد: مجلس این لایحه را تصویب کرد، اگر شورای نگهبان هم تایید کند ما باید احترام بگذاریم و نباید اختلاف‌افکنی کنیم اما دولت‌مردان ما باید مواظب باشند که تروریست در ادبیات انقلاب با آمریکا و انگلیس تفاوت دارد تا زمانی در این زمینه کلاه بر سرمان نرود.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد شبه و اختلاف در روابط ایران و عراق، گفت: متأسفانه امروز این مهم در دستور کار دشمن است، نمی‌خواهند بین ایران و عراق دوستی باشد و اگر اتفاق کوچکی باشد ذره‌بین می‌گذارند، لذا باید تحت تأثیر شایعات قرار نگیریم.

امام‌جمعه نهاوند در پایان تصریح کرد: راهپیمایی اربعین پیام وحدت امت اسلامی است که نتیجه همدلی و هم‌زبانی امت اسلام است لذا مردم و مسئولین باید در این زمینه هر آنچه در توان دارند به کار بگیرند.

دیدگاه شما