تازه های سایت

کد مطلب: 36034
17. مهر 1397 - 8:05
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در بازدید از سراب‌های نهاوند خبر داد/
اختصاص 2 میلیارد تومان برای کاوش معبد لائودیسه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری نهاوند/ آغاز کاوش معبد لائودیسه نهاوند به‌زودی
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در بازدید از سراب‌های از اختصاص بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی این مکان‌ها و ادامه کاوش معبد لائودیسه در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به همراه نماینده، فرماندار و سایر مسئولان شهرستان نهاوند از سراب‌های فارسبان، گیان و منطقه دوخواهران نهاوند بازدید کرد.

وی در بازدید از سراب گیان نهاوند این سراب را ظرفیتی خوب برای توسعه گردشگری در استان عنوان کرد.

مونسان افزود: استان همدان جز ۵ استان برتر در حوزه گردشگری کشور محسوب می‌شود که خوشبختانه همه شهرستان‌های این استان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه‌های گردشگری تاریخی، مذهبی و طبیعی هستند و نهاوند نیز در جای خود دارای طبیعت بکری است که جای کار زیادی دارد.

وی اظهار داشت: این سراب ظرفیتی بسیار خوب برای ایجاد اکو کمپ است که در این زمینه بسترهای مناسب باید فراهم شود.

مونسان افزود: اکو کمپ‌ها بر اساس طبیعت‌گردی ایجاد می‌شوند و ما تلاش می‌کنیم با استفاده از موقعیت یکی از سراب‌های شهرستان نهاوند این طرح را آغاز کنیم و سپس با سرعت بیشتری در تمام کشور به‌ویژه در استان‌های شمالی اکو کمپ‌ها را راه‌اندازی کنیم.

معاون رئیس‌جمهور گفت: توسعه و رونق گردشگری در شهرستان نهاوند و مناطق بکر این شهرستان نیازمند حضور جدی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری است که امیدواریم با معرفی این مناطق به سرمایه‌گذاران در آینده نزدیک شاهد رشد این مناطق باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: برای توسعه گردشگری در سراب‌های نهاوند مبلغ ۲ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است.

سراب‌های نهاوند به‌ویژه سراب گیان یکی از ظرفیت‌های مهم برای ایجاد اکو کمپ در شهرستان نهاوند و استان همدان است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: از محل این اعتبارات مبلغی نیز برای ادامه کاوش معبد لائودیسه اختصاص می‌یابد.

وی بیان داشت: برای فصل نهایی کاوش معبد لائودیسه و ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری در سراب‌های نهاوند در این سفر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌شده گرفتیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: در روزهای آینده نیز در سازمان جلسه‌ای با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان خواهیم داشت و تخصیص اعتبارات را هدفمندتر و با برنامه‌ریزی دنبال خواهیم کرد.

مونسان در ادامه سفر به نهاوند در مسجد دوخواهران این شهرستان حضور یافت و با مردم نهاوند به گفت‌وگو پرداخت.

وی گفت: کمک می‌کنیم گردشگری شهرستان نهاوند رونق بگیرد تا شاهد رشد اقتصادی، کاهش بیکاری و افزایش درآمد مردم این شهرستان باشیم.

مونسان افزود: بخشی از اعتباری که برای شهرستان در نظر گرفته‌شده است را برای کاوش معبد لائودیسه اختصاص می‌دهیم و اقدامات موردنیاز کاوش به‌زودی آغاز می‌شود.

وی گفت: پس از کاوش، تصمیم‌گیری برای حریم این بنای تاریخی انجام می‌شود تا مشکلات مردم این منطقه نیز حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما