تازه های سایت

کد مطلب: 3600
2. آبان 1391 - 5:31

تعدادی از نمایندگان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی بعد از آن که نتوانستند مجددا وارد خانه ملت شوند، در دستگاههای دولتی سمت هایی را به خود اختصاص دادند.

 


به گزارش خبرنگار نافع ، هر چند که خروجی خاصی از برنامه های کمیته به کارگیری نمایندگان سابق مجلس در دولت، تاکنون منتشر نشده است، اما در هر حال برخی از نمایندگان دوره قبلی، سمت هایی را در دولت و خارج از آن به دست آورده اند.
در زیر نگاهی داریم به محل کار و سمت فعلی برخی از نمایندگان دوره قبلی.

موسی قربانی
موسی قربانی نماینده قائنات در مجلس هشتم و معاون اداره تنقیح قوانین مجلس، این روزها در دیوان عالی کشور است. او به همان شغل سابقش برگشته است.

محمد مهدی افشاری
نماینده مردم داراب و زرین دشت درمجلس هشتم  عضو کمیسیون کشاورزی بود.وی که سابقه یک دوره نمایندگی مجلس و چندین سال مدیریت درسطح شهرستان را داشت علی رغم تبلیغات وسیع مغلوب نبی الله احمدی که در دو لیست جبهه متحد و  جبهه پایداری قرار داشت شد و اکنون درسازمان بازرسی کشور مشغول است.

بهمن محمد یاری
بهمن محمد یاری  نماینده دوره پنجم - هقتم وهشتم شهرستانهای تالش ، رضوانشهر وماسال  ، طی حكمی توسط وزیر اقتصاد ودارائی  بسمت مشاور وزیر  منصوب شد .

اسدالله عباسی
اسد الله عباسی نماینده دوره هفتم وهشتم شهرستانهای رود سر و املش ، طی حكمی توسط وزیر تعاون ،كار و رفاه اجتماعی به سمت معاون مدیریت و منابع وزارت منصوب شد .

سید احمدرضا دستغیب( فخرالدین)
دستغیب نماینده اصلاح طلب مردم شیراز بود. او عضو فراکسیون اقلیت درمجلس هشتم به شمار می رفت . وی از سوی شورای نگهبان قانون اساسی برای مجلس نهم رد صلاحیت شد و اکنون درجای خاصی مشغول نیست.

فرهاد تجری

فرهاد تجری نماینده دوره هشتم قصر شیرین معاون رییس سازمان بازرسی در حوزه نهادهای امنیتی و انتظامی شد.

حجت السلام سید یونس موسوی سرچشمه 
نماینده مردم فیروزآباد، قیرو کارزین و فراشبند عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس بود. وی از نشستن برای بار سوم روی کرسی نمایندگی باز ماند وجای خودر ا به نادر فریدونی داد. موسوی سرچشمه هم اکنون برنامه ای برای آینده کاری خود ندارد و در منزل خود در قم خانه نشین است.

علیرضا دهقانی
نماینده ایذه و باغملک در دوره قبلی که فعلا در جایی مشغول نیست ، ظاهرا قصد دارد کاندیدای شورای شهر تهران باشد.

محمد کاظم مرتضوی
وی نماینده مهریز و بافق در مجلس هشتم بود و به عنوان قاضی  به قوه قضاییه برگشته است.

عسگر جلالیان
نمایده دیر و کنگان در مجلس هشتم، در حال حاضر مدیرکل پارلمانی و امور برنامه ریزی دانشگاه پیام نور کشور است.

حجت الاسلام داود محمدجانی
نماینده مردم آباده ،بوانات و خرم بید عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هشتم بود. محمدجانی برای انتخابات مجلس نهم نیز کاندید شد ولی شورای نگهبان صلاحیت وی برای تصدی نمایندگی را تایید نکرد. داوود محمد جانی هم اکنون دفتر ثبت ازدواج وطلاق درتهران دارد و درهمین حرفه مشغول فعالیت است.

اسدالله بادامچیان
نماینده تهران در دوره قبلی در حال حاضر در حزب موتلفه فعالیت کرده و در دانشگاه نیز تدریس می کند.

حسن شبانپور
نماینده مردم مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد در مجلس هشتم عضو کمیسیون انرژی مجلس بود. برای مجلس نهم نیز کاندید شد اما در رقابت با برومندی مغلوب شده و هم اکنون رئیس امور حقوقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است.

نصراله کوهی باغ اناری
نماینده مردم سروستان که از اعضای کمیسیون شوراهای مجلس هشتم به شمار می رفت . وی که رکورددار غیبت در مجلس هشتم به شمار می رفت  دوران نمایندگی پرتنشی را پشت سرگذراند. اکنون یک پمپ بنزین درتهران دارد و به چند کمیسیون مجلس نهم مشاوره می دهد.

غلامرضا دهقان ناصرآبادی
نماینده مردم کازرون عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس هشتم. وی اکنون به عنوان بازرس ویژه قضایی در سازمان بازرسی کل کشورمشغول به کار است.

قاسم محمدی
وی نفر اول در انتخابات دوره هشتم اردبیل بود که در دور شتم نتوانست وارد مجلس شود. وی بعد از گذشت مدتی از سرپرستی معاونت برنامه ریزی و امور استانهای دانشگاه پیام نور، به عنوان مدیر کل روابط عمومی وزارت اقتصاد و مشاور وزیر انتخاب شد.

امیر حسین رحیمی
امیر حسین رحیمی هم معروفترین نماینده این طیف است که همین اواخر، در صحن علنی برای دادستانی او در دیوان محاسبات کشور رای گیری شد. رحیمی نماینده ملایر و عضو کمیسیون قضایی در مجلس هشتم بود و جای اصغر عربیان را در این نهاد نظارتی مجلس گرفت.

محمود احمدی بیغش
محمود احمدی بیغش از اولین نمایندگانی بود که تشکیل کمیته جذب نمایندگان سابق را در دولت رسانه ای کرد. او که بنا به رد صلاحیتش از حضور در مجلس نهم بازمانده بود، جزو اولین نماینده هایی هم بود که در دولت جذب و به استانداری خراسان شمالی منصوب شد.

صمد فدایی
صمد فدایی نماینده سنقر و کلیایی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی کاری برای خود دست و پا کرده است و ترجیح می دهد در تهران بماند تا به حوزه انتخابیه اش برگردد.

حسن ملک محمدی
حسن ملک محمدی نماینده مردم دامغان در مجلس هشتم، عضو فراکسیون روحانیون و عضو کمیسیون فرهنگی دوره قبلی، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد شده است.

عبدالرضا مرادی
نماینده مردم ممسنی و رستم عضو کمیسیون قضایی حقوقی مجلس هشتم که از مدیران بومی شهرستان نوراباد به حساب می امد. درانتخابات نهمین دوره مجلس طبق ماده 28 قانون اساسی به دلیل عدم التزام عملی به اسلام و نظام  رد صلاحیت شد. مرادی اکنون مديركل دفتر حقوقی ثبت اسناد واملاک کشوراست.


ابوالقاسم رحمانی
نماینده مردم اقلید عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم بود. وی اکنون از وزرات نیرو و وزارت مسکن و شهرسازی پیشنهاد کاری دارد که به نظر میرسد پیشنهاد وزارت مسکن جدی تر باشد.

علی اصغرحسنی
نماینده مردم خنج ولارستان عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم بود. وی توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شد و از این حوزه انتخابیه جعفر پور به مجلس نهم راه یافت. اکنون علی اصغر حسنی درسازمان هلال احمر مشغول به کار است.

قدرت الله علیخانی
قدرت الله علیخانی بعد از شکست در انتخابات دوره نهم قزوین در تهران معاون پارلمانی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

احمد ناطق نوری
احمد ناطق نوری نماینده مردم نور و برادر بزرگتر علی اکبر ناطق نوری این روزها در فدارسیون بوکس سرش گرم ریاست است. او نماینده هفت دوره مجلس شورای اسلامی بود.

امیدوار رضایی
رضایی بعد از آن که نتوانست وارد مجلس شود، با حکم لاریجانی به معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی منصوب شد. وی برادر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

حشمت الله فلاحت پیشه
حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب که سابقه روزنامه نگاری در روزنامه رسالت را هم دارد به دانشگاه علامه طباطبایی برگشته و تدریس پیشه کرده است.

 مصطفی کواکبیان 
او هم مثل فلاحت پیشه، پیشینه روزنامه نگاری دارد و مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری است. و او هم مثل فلاحت پیشه در همان دانشگاه علامه طباطبایی به کار تدریس مشغول است. کواکبیان نیم نگاهی هم به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده دوخته است.

جهانبخش محبی نیا 
وی عضو هیات رئیسه مجلس در ادوار هفتم و هشتم بود که بعد از عدم راهیابی به مجلس، به دانشگاه فرهنگیان رفته است.

سعدالله نصیری قیدار
وی نماینده قیدار در مجلس بود  که با داشتن مدرك دكتراي فيزيك در دانشگاه زنجان در رشته تحصيلي خود به عنوان استاد تمام فعاليت خود را ادامه می دهد.

انوشیروان محسنی بندپی
دکتر محسنی، نماینده چالوس در مجلس هشتم، با این که یک اصلاح طلب بود، اما  قائم مقام آموزشی و رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت شد.

سلمان ذاکر
با حکم رئیس سازمان بازرسی کل کشور ، حجت الاسلام والمسلمین سلمان ذاکر ، نمانده اسبق ارومیه به عنوان بازرس کل قضایی کشور منصوب شد. وی از همان روز بعد از پایان مجلس، در این سمت مشغول به کار شده است.

ولی اسماعیلی
عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی طی حکمی این نماینده را به عنوانمشاور خود و مدیر کل بازرسی و نظارت بر عملکرد مدیران این وزارتخانه منصوب کرد .اسماعیلی عضو شورای مرکزی اصولگرایان مجلس بود.

محمد تقی رهبر

وی نماینده اصفهان در دوره هشتم بود که در حال حاضر به عنوان امام جمعه موقت اصفهان انجام وظیفه می کند.

سید عماد حسینی
سيدعماد حسيني نماينده قروه در دوره قبلی براي انجام كارهاي مطالعاتي، پژوهشي و تحقيقاتي با توجه به رشته تحصيلي‌اش به عنوان مهندس مخازن نفت، فعاليت خود را در پژوهشكده نفت ادامه مي‌دهد.

سید کاظم دلخوش
با تصویب هیئت دولت، سید کاظم دلخوش اباتری به سمت معاونت نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.
وی پیش از این نماینده  مردم صومعه‌سرا در دوره های هفتم و هشتم  مجلس شورای اسلامی بود.

سید کاظم موسوی
نماینده اردبیل ر دوره قبلی مجلس بود که ظاهرا در خیابان نواب تهران، برای خود دفتر خانه ثبت ازدواج و طلاق دایر کرده است.

احد خیری
وی نماینده بستان آباد در مجلس بود که بعد از دوره نمایندگی راهی وزارت رفاه و تامین اجتماعی شد.

دیدگاه شما