تازه های سایت

کد مطلب: 35964
19. شهريور 1397 - 0:04
فرماندار نهاوند گفت: متاسفانه اکثر واحدهای صنعتی نهاوند به خاطر عدم حمایت به مصادره بانک‌‌ها درآمده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گرو،  مراد ناصری در هیجدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نهاوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه از 23 واحد تولیدی در شهفرماندار نهاوند گفت: متاسفانه اکثر واحدهای صنعتی نهاوند به خاطر عدم حمایت به مصادره بانک‌‌ها درآمده‌اند.رک صنعتی نهاوند 11 واحد با کمتر از 30 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که واحد صنعتی که با 30 درصد ظرفیت فعالیت کند درآمد آن جوابگوی هزینه‌های آب و برق و گاز آن هم نیست، تصریح کرد: مشکلات شهرک صنعتی نهاوند را به گوش استاندار می‌رسانم و این مهم را با معاون وزیر نیز مکاتبه خواهم کرد.

ناصری افزود: متولیان شهرک صنعتی استان می‌گویند شهرک صنعتی نهاوند مشکلی ندارد، پس چرا درب هر واحد آن قفل بزرگی با زنجیر زده‌اند و یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند و یا از طرف بانک مصادره می‌شوند.

وی عنوان کرد: همه این واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی با مشکل وثیقه بانکی مواجهه هستند و بانک‌های عامل این واحدهای تولیدی و تاسیساتشان را حتی به اندازه یک وثیقه 10 میلیونی هم قبول ندارند که باید تلاش کنیم این مشکلات پیش روی این واحدهای تولیدی را برداریم.

پرداخت بیش از 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در نهاوند

فرماندار نهاوند بیان کرد: از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تاکنون 194 پرونده به ارزش 23 میلیارد و 500 میلیون تومان در بانک‌های عامل شهرستان عقد قرارداد شده است که از این تعداد 178 پرونده به ارزش حدود 20 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.

ناصری تاکید کرد: متاسفانه تعدادی از ادارات شهرستان تصور می‌کنند که ایجاد اشتغال تنها بر عهده سه دستگاه بخشی جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت و معدن است و بانک‌های عامل نیز متولی پرداخت تسهیلات اشتغال هستند و تا هنگامی که این نگاه عوض نشود زحمات ما در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان به نتیجه نخواهد رسید.

وی گفت: ایجاد اشتغال فقط مختص چند دستگاه نیست و همه ادارات و نهادهای شهرستان در حوزه تحت امر خود باید برای ایجاد اشتغال در شهرستان طرح ارائه دهند زیرا اگر مدیری نتواند در حوزه کاری خود چند شغل تعریف کند، مدیر نیست.

ناصری تصریح کرد: اگر بخواهیم هزاران افراد بیکار جویای کار در شهرستان را مشغول به کار کنیم باید همه دستگاه‌های شهرستان پای کار باشند.

وی افزود: هر هفته دستگاه‌های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت و معدن شهرستان موظف هستند که چند طرح‌ ایجاد اشتغال مشکل‌دار در حوزه خود را به کارگروه ایجاد اشتغال شهرستان بیاورند تا مشکلات این طرح‌ها بررسی شود و تا آنجا که امکان داشته باشد و قانون اجازه دهد مشکلات این سرمایه‌گذاران را حل خواهیم کرد.

فرماندار نهاوند عنوان کرد: بخشداران شهرستان نیز موظف هستند که دهیاران هر بخش را مکلف کنند که در روستای خود یک بنر نصب کنند و در آن بنر شرایط کامل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را توضیح دهند تا مردم روستاها با شرایط دریافت این تسهیلات آشنا شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما