تازه های سایت

کد مطلب: 35830
11. تير 1397 - 1:26
امام جمعه نهاوند گفت: عیب اصلی کار شورای فرهنگ عمومی نهاوند پیگیری نکردن مصوبات است و ‌همین امر باعث به نتیجه نرسیدن مصوبات این شورا است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا در اولین جلسه شورای  فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید ماهی یک‌بار برگزار شود در صورتی که از برگزاری آخرین جلسه این شورا چهار ماه گذشته است.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی ما در شورای فرهنگ عمومی شهرستان این است که مصوبات این شورا ضمانت اجرایی ندارد و همین امر باعث شده است که به این شورا اهمیت چندانی داده نشود.

مغیثی‌نیا افزود: امروز مشکل عمده جامعه ما مسائل اخلاقی خصوصا مسئله عفاف و حجاب است که متأسفانه نادیده گرفته می‌شوند و همه دستگاه‌ها باید به این مشکل عمده جامعه بپردازند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مسائل ضد فرهنگی در جامعه یک یا چند مسئله نیست و در شورای فرهنگ عمومی باید به این معضلات مهم رسیدگی شود.

امام جمعه نهاوند با اشاره به حادثه هفت تیر سال 1360، بیان کرد: شهید آیت‌الله حیدری تنها شهید استان همدان در حادثه هفت تیر سال 1360 است که ایشان از شخصیت‌های برجسته شهرستان نهاوند است اما متأسفانه هر سال مراسم بزرگداشت ایشان آن‌طور که باید برگزار نمی‌شود.

مغیثی‌نیا با اشاره به مشکلات مردم نهاوند، گفت: متاسفانه عوض شدن پی‌در پی شهرداران در شهر نهاوند و عدم ثبات مدیریت شهری باعث شده است که علی‌رغم بودجه کم شهرداری هر کدام از این شهرداران سلیقه‌ای عمل کنند و همین امر باعث شده است که وضعیت مبلمان شهری نهاوند روزبه روز بدتر شود.

وی تاکید کرد: در سال 83 توسط شهرداری نهاوند 70 دهنه مغازه در بلوار امام حسین(ع)، روبروی ترمینال قدیم نهاوند به مردم فروخته شد که در واقع  زمین این مغازه‌ها متعلق به شهرداری نبوده و همین امر باعث شده است که 13 سال مالک این مغازه‌ها  سرگردان شوند و هیچ مدیری هم برای آن‌ها کاری انجام نمی‌دهد.

مغیثی‌نیا اظهار داشت: در صورتی که مشکلات این چنینی باید توسط مسئولان شهرستان یک شبه حل شوند زیرا وجود این مشکلات موجب نارضایتی مردم شده است.

امام جمعه نهاوند تصریح کرد: اخیرا به خاطر مشکلات اقتصادی تجمعاتی در برخی از شهرهای کشور شکل گرفته است که همین تجمعات باعث امیدورای دشمن شده است و اگر ما هوشیار نباشیم دشمن قصد دارد از این طریق به انقلاب ضربه بزند.

فرماندار نهاوند نیز در ادامه این جلسه با تأکید بر این‌که ما باید در همه امور به ‌تمامی اقدامات نگاه فرهنگی داشته باشیم گفت: هر طرح و پروژه‌ایی که در شهرستان اجرایی می‌شود باید دارای پیوست فرهنگی باشد.

مراد ناصری اظهار داشت: باید مدیران ادارات خود شخصاً در جلسه شورای فرهنگ عمومی حضور داشته باشند در غیر این صورت گزارش غیبت آن مدیر به مدیرکل دستگاه مربوطه گزارش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: دغدغه‌های مردم و مشکلات شهرستان باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما