تازه های سایت

کد مطلب: 35814
2. تير 1397 - 2:45
شهردار نهاوند با بیان اینکه بام نهاوند ظرفیتی بسیار بزرگ برای توسعه و ایجاد درآمد پایدار برای شهر نهاوند است‌، گفت: بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری را در بام نهاوند ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد حسین‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: بام نهاوند(تپه ابوذر) یک مکان استثنایی است که از جمله برنامه‌های ما برای این مکان احداث دریاچه است و تمام زیر ساخت‌های یک محیط تفریحی در این بام مهیا خواهد شد‌.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی خاصی برای زمان بهره‌برداری کامل از بام نهاوند را نداریم چون هر قدر که در این بام کار شود ظرفیت دارد ولی این اطمینان خاطر را به شهروندان می‌دهیم که تپه ابوذر به یک تفرجگاه مطلوب تبدیل  خواهد شد و بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری را در بام نهاوند ایجاد خواهیم کرد.

حسین‌پور با اشاره به پروژه میدان مرکزی نهاوند، افزود: استاندار همدان نگاه ویژه‌ای به پروژه میدان مرکزی نهاوند دارند که جای تشکر از ایشان را دارد امسال تلاش می‌کنیم که این پروژه را از وضعیت فعلی درآوریم.

وی عنوان کرد: برای میدان مرکزی نهاوند دو مناقصه برای مبلمان و برج نوری با اعتبار 490 میلیون تومان برگزار کردیم که در دور اول کسی برای مناقصه نیامد و در آینده نزدیک‌ کارهای خوبی برای میدان مرکزی نهاوند انجام خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که تا پایان سال این میدان از فضای مناسبی برخوردار شود.

شهردار نهاوند بیان کرد: وضعیت مسیل(لفگاه) مطلوب نیست لذا مطالعات این مسیل به زودی شروع می‌شود تا طرح جامع داشته باشیم که اگر بخشی از کار ماند شهردار بعدی بتواند به‌راحتی ادامه کار را انجام دهد ضمن این‌که در بحث لایه‌روبی مسیل هم که مورد اعتراض شهرواندان است با  پیمانکار عقد قرار داد شده است و به زودی لایه‌روبی مسیل انجام می‌شود.

حسین‌پور گفت: شهر یک موجود زنده است که باید توسعه آینده آن دیده شود و هر شهری با توجه به جمعیت شهری باید طرح جامع ترافیکی داشته باشد که در خصوص شهر نهاوند نیز شورای شهر مصوبه طرح جامع ترافیک را تصویب کرده است و درصدد جذب پیمانکار هستیم.

وی تاکید کرد: شهر نهاوند از نظر مبلمان شهری وضعیت بسیار ضعیفی دارد و ما در حد توان تلاش خواهیم کرد که مبلمان شهری نهاوند را تامین کنیم.

حسین‌پور اظهار داشت: بحث ساماندهی تبلیغات شهری از جمله برنامه‌های شهرداری نهاوند است که باید به بخش خصوصی واگذار کنیم و همچنین در بحث زیبا سازی شهری نیز یک کمیته زیبا سازی در شهرداری نهاوند شکل گرفته است که از نخبگان و و طرح‌های آن‌ها در این زمینه باید استفاده شود.

وی تصریح کرد: شهر نهاوند آب و‌ هوای مطلوبی دارد اما متأسفانه این شهر مکان مناسبی برای تفرج و آرامش خانواده‌ها ندارد که در این راستا پروژه چهار باغ را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و ساماندهی پارک‌های سطح شهر نیز در دست اقدام قرار گرفته‌ است.

شهردار نهاوند با اشاره به وضعیت سد معبر در نهاوند، افزود: شهرداری نهاوند در بحث سد معبر در سطح شهر باید ورود پیدا کند اما ساماندهی دستفروشان جزء وظایف شهرداری نیست و راه‌اندازی بازار هفتگی و محلات از جمله برنامه‌های ما در این زمینه است.

حسین‌پور با اشاره به پروژه پارک بانوان، عنوان کرد: پارک بانوان مصوبه شورای شهر چهارم بود، تایید هم شد و مکانی را در جاده دهفول برای احداث این پارک در نظر گرفته شد که در سفر استاندار به نهاوند هم در بهمن ماه سال گذشته درخواست اعتبار برای این پارک داده شد و بخشی از کار هم انجام شده است.

وی بیان کرد: از این فضا حتما به‌عنوان یک فضای تفریحی  استفاده خواهیم کرد اما به‌دنبال مکان جدیدتری با استاندارهای خاصی برای احداث پارک بانوان نیز هستیم ضمن این‌که مکان فعلی هم در جاده دهفول با توجه به این‌که بخشی از کار در آن انجام شده است رها نمی‌شود.

حسین‌پور تاکید کرد: شهرداری نهاوند از نظر مالی یک شهرداری کم درآمد و ضعیف است و این یک مشکل بزرگ برای اجرای برنامه‌ها ایجاد می‌کند.

شهردار نهاوند گفت: با اجرای پروژه نهضت آسفالت در شهر نهاوند تاکنون دو هزار و 500 تن آسفالت در سطح شهر پخش شده است و اجرای این پروژه ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما