تازه های سایت

کد مطلب: 35767
25. ارديبهشت 1397 - 15:53
فرمانده سپاه نهاوند گفت: به مناسبت سوم خرداد بیش از ۸۰ برنامه در سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ کامران کریمی در جلسه هماهنگی ستاد ارتحال امام اظهار داشت: عملیات بیت المقدس که منجر به آزادی خرمشهر شد از شب دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ شروع و تا سوم خرداد همان سال طول کشید، در این عملیات ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر اراضی اشغالی آزاد شد و حسن این عملیات آن بود که به فاصله کمی از عملیات فتح المبین انجام شد و این عملیات در معادلات نظامی جهان نمی گنجید و آنها فکر نمی کردند ایرانی ها بتوانند به مقابله با رژیم بعث برخیزند. من معتقدم آزادی خرمشهر نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی است.

کریمی گفت: تشریح مسائل دفاع مقدس و همچنین پیاده‌سازی و به مرحله اجرا گذاشتن آرمان‌های امام خمینی(ره) از وظایف اصلی است.

وی بابیان اینکه نسل جوان جامعه امروز با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن در قالب جنگ نرم نیازمند واکسینه شدن در برابر تهدیدات است، گفت: باید جوانان خود را از بلایای این جنگ فرهنگی نجات دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند نشان دادن راه و چراغ هدایت به جوان و همراهی آن‌ها در این مسیر را از وظایف فعالان فرهنگی و مذهبی و نهادهای انقلابی عنوان کرد و گفت: برگزاری مراسم ملی مذهبی فرصت بسیار مغتنمی برای دعوت جوانان به مشارکت در اجرای برنامه ها است.

وی مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی توسط سپاه در این ایام را فضاسازی مناسب شهر و سنگربندی در مقابل ادارات عنوان کرد و گفت: برگزاری یادواره‌ شهدا، سرکشی به خانواده‌های شهدا ایثارگران و جانبازان، ویزیت رایگان مردم روستاهای محروم، برگزاری نمایشگاه فیلم و عکس دفاع مقدس، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس و غبارروبی گلزار مطهر شهدا از جمله برنامه های درنظر گرفته شده است.

کریمی گفت: اجرای صبحگاه مشترک نیز از دیگر برنامه‌هایی است که با حضور نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان هم‌زمان با سوم خرداد برگزار می‌شود.

کریمی رونمایی از مستند شهید مدافع حرم «احمد شوهانی» هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر را از برجسته‌ترین برنامه‌های این ایام عنوان کرد و گفت: امسال به سبب مقارن شدن سوم خرداد با ماه مبارک رمضان و شب ۱۹ رمضان اعزام به مرقد مطهر امام راحل صورت نمی‌گیرد اما در شهرستان مراسم درخورشانی در حد توان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما