تازه های سایت

کد مطلب: 35741
16. ارديبهشت 1397 - 0:32
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی همدان گفت: از روز سه‌شنبه به بعد سامانه بارشی نسبتاً فعال استان همدان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، نادر پیرتاج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه آسمان استان قسمتی ابری است که بعد از ظهر همراه با افزایش ابر خواهد بود، اظهار کرد: احتمال بارش‌های رگباری و موقت نیز در استان وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت پیش‌بینی شده تا روز دوشنبه در استان ادامه دارد، گفت: از روز سه شنبه به بعد مجدداً سامانه بارشی نسبتاً فعال استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی همدان بیان کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی ساعات بارش باران، رگبار، رعد و برق، افزایش سرعت وزش باد و احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی به کاهش دما طی این مدت اشاره کرد و افزود: دمای هوای استان طی این مدت در ساعات روز به طور نسبی کاهش خواهد یافت.

پیرتاج با اشاره به دمای هوای همدان طی 24 ساعت گذشته، تصریح کرد: کمینه و بیشینه دمای هوای همدان در این بازه زمانی 6 و 21 درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسید.

وی به خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان اشاره کرد و ادامه داد: اسدآباد و همدان با دمای 6 درجه سانتیگراد بالای صفر و نهاوند و ملایر با دمای 22 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان گزارش شد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی همدان خاطرنشان کرد: در مقایسه با آمار بارشی بلندمدت هواشناسی استان همدان، بارش‌ها تا امروز حدود هشت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اوایل بهار 34 درصد کاهش بارش‌ها نسبت به آمار بارشی بلندمدت را شاهد بودیم، یادآور شد: با توجه به بارندگی های اخیر میزان کاهش بارش‌ها نسبت به آمار بلندمدت بهبود یافته که امید است این میزان نیز در بارش‌ها تا پایان بهار جبران شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما