تازه های سایت

کد مطلب: 35656
18. فروردين 1397 - 8:39
مدير حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي استان همدان گفت: مجموع سطح مبارزه شيميايي با آفت سن غلات تاكنون در شهرستان‌های تویسرکان و نهاوند معادل 8 هزار و 34 هكتار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، شهرام پیشه‌ور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال حمایت از تولید و کالای ایرانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از ابتدایی‌ترین ساعات آغاز سال در راستای افزایش بهره‌وری و حفظ و ارتقای کیفیت گندم و نان اقدام به رصد و ردیابی سن غلات کرده است.

وی با بیان اینکه رصد و ردیابی سن غلات در استان همدان به صورت تمام‌وقت در مزارع کشاورزی استان همدان انجام می‌شود، ادامه داد: تاکنون مبارزه با آفت سن غلات در سطح 3 هزار و 133 هکتار از مزارع گندم آبی استان همدان انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح مبارزه با سن غلات در استان همدان در سال‌جاری در سطح یک هزار و 922 هکتار از مزارع گندم دیم مبارزه انجام شده است، بیان کرد: در مجموع در سطح 5 هزار و 55 هکتار از اراضی گندم آبی و دیم استان با آفت سن غلات به صورت مبارزه شیمیایی انجام شده است.

وی در ادامه به مبارزه با آفت سن غلات در مزارع کشت جو اشاره کرد و افزود: مبارزه  شیمیایی با این آفت در سطح یک‌هزار و 372 هکتار از اراضی جو آبی و یک‌هزار و 607 هکتار از مزارع جو دیم انجام شده است.

پیشه‌ور با بیان اینکه مجموع سطح مبارزه شیمیایی با آفت سن غلات تاکنون معادل 8 هزار و 34 هکتار بوده است، تصریح کرد: تاریخ آغاز مبارزه با این آفت هشتم فروردین ماه سال‌جاری در شهرستان‌های تویسرکان و نهاوند بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما