تازه های سایت

کد مطلب: 35594
14. فروردين 1397 - 1:31
رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: در ایام تعطیلات نوروزی 180 هزار تن از مسافران و گردشگران از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان با اعلام این خبر گفت: مراکز گردشگری نهاوند شامل سرابها ، پارکها ، مراکز تاریخی و موزه ها است که در بین آنها بیشترین بازدید از جاذبه های طبیعی و سرابها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه میزان بازدیدهای صورت گرفته امسال در مقایسه با نوروز سال گذشته از افزایش 15 درصدی برخوردار بوده گفت: علت افزایش میزان گردشگران و بازدید کنندگان نوروز امسال وجود شرایط آب و هوایی مساعد و همچنین تبلیغات گسترده ای بود که در رابطه با رویداد همایش گردشگری همدان 2018 صورت گرفت.

جانجان برگزاری مراسم نوروزگاه در سرابهای نهاوند را از دیگر عوامل مثبت افزایش میزان گردشگران ذکر کرد و افزود: امسال در 6 سراب نهاوند مراسم نوروزگاه برگزار شد که همین مساله و اطلاع رسانی مناسب از آن باعث شد تا مردم استقبال خوبی داشته باشند.

وی گفت: معرفی مراکز دیدنی نهاوند و همچنین احیای آداب و رسوم و سنت های اصیل مردم این شهرستان که در حال حاضر کمتر به آن پرداخته می شود از جمله اهداف برگزاری مراسم نوروزگاه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی نهاوند افزود: مراسم نوروزگاه ، امسال با همکاری بخشداران در 6 سراب گاماسیاب ، گیان ، فارسبان، گنبد کبود، ملوسان و کنگاور کهنه برگزار شد که در این مراسم بازیهای بومی محلی ، پخت آش و نان محلی ، نمایش آداب و رسوم سنتی ، ریسندگی و بافندگی و همچنین نمایشگاه تولیدات محلی اجرا شد.

وی تبلیغات صورت گرفته را از عوامل استقبال از این برنامه عنوان کرد و افزود: با توجه به پخش این برنامه ها از شبکه استانی ، برخی از گردشگران از سایر استانها به نهاوند آمده بودند که این مراسم را از نزدیک ببینند و روز به روز بر میزان گردشگران در سراب ها افزود شد.

جانجان گفت: با توجه به وجود 12 سراب و مراکز تاریخی و فرهنگی ، آمار ارائه شده از میزان حضور گردشگران در مراکز تفریحی و تاریخی نهاوند بر اساس مستندات و تعداد قبوض صادرشده اعلام شد و حتی می توان گفت که تعداد گردشگران بیش از این آمار است.

وی از اسکان بیش از 14 هزار نفر مسافر در شهرستان خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات نوروزی در مجموع 14 هزار و 500 نفر از مسافران در مراکز اسکان این شهرستان شامل مدارس و خانه معلم ، چادرها ، هتل و مهمان پذیرها پذیرش شدند.

شهرستان نهاوند در مسیر ارتباطی غرب کشور دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و سرابهای دل انگیزی مانند سراب گیان ، گاماسیاب ، فارسبان و ملوسان است که در ایام تعطیلات پذیرای مسافران است.

این شهرستان دارای 200 اثر تاریخی، دیدنی، طبیعی و مذهبی است که تاکنون 100 اثر آن ثبت ملی شده است.

نهاوند با دارا بودن جمعیتی بیش از 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.

انتهای پیام /

دیدگاه شما