تازه های سایت

کد مطلب: 35562
10. فروردين 1397 - 0:19
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: با توجه به وجود خشکسالی‌های پی درپی ولزوم استفاده بهینه از مصرف آب وهمچنین بهره برداری بیشتر از درختان کم آب بر مانند سال گذشته ۱۶ هزار اصله نهال پسته بین باغداران نهاوندی توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اعلام این خبر گفت: با هدف توسعه کاشت باغ‌های پسته که کم آب بر می‌باشد پارسال نیز ۲۸ هزار اصله نهال پسته در بین باغداران شهرستان نهاوند توزیع شد.

وی گفت:توسعه باغ‌های جدید با درختان کم آب بر باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: برای نخستین بار پارسال در استان همدان ۲۸ هزار اصله نهال پسته بین باغداران روستایی درشهرستان نهاوند توزیع شد.

باقری اظهار داشت: این طرح با همکاری باغداران و زیرنظر کارشناسان امور باغبانی جهاد کشاورزی نهاوند و استان همدان برای نخستین بار در استان نزدیک ۱۰ هکتار از مزارع نهاوند زیر کشت درختان پسته قرار گرفت.

وی بیان کرد: از نظر کارشناسان امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نهاوند از جمله مناطق مستعد کشت پسته به دلیل وجود خاک حاصلخیز، مرغوب و تنوع آب و هوایی در غرب کشور است.

باقری با اشاره به اینکه این کار زیر نظر باغداران پسته رفسنجان و کرمان انجام می‌گیرد، گفت: نهال پسته که به‌صورت نر و ماده باید با فاصله‌ای کم از هم کاشته شود بعد از مدت ۳ تا ۴ سال بارور می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: میزان سود و ارز آوری پسته برای کشور و باغداران خوبه بوده به‌طوری‌که تاکنون اهالی روستا‌های وهمان، ملوسان، حسین‌آباد گیان، بانسره، ده حیدر، زرامین سفلی پارسال ۲۸ هزار نهال کاشتند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۲ هزار هکتار انواع باغات میوه در نهاوند وجود دارد که از این میزان ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار زیر کشت گردو، ۳۵۰ هکتار به سیب گلاب و ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار نیزبه سیب‌درختی قرمز و زرد پاییزه اختصاص دارد.

باقری عنوان کرد: با کاشت باغات جدید پسته در نهاوند ۱۰ هکتار از زمین‌های کم آب بر، زیر کشت پسته می‌روند و برای بیش از ۱۰۰ نفر نیز اشتغال ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما