تازه های سایت

کد مطلب: 34788
12. بهمن 1396 - 8:24
نشست رسانه‌ای استاندار همدان که امروز سه ساعت به طول انجامید، حاشیه‌های جالبی داشت که فارس به مواردی از آن اشاره کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، نشست رسانه‌ای استاندار همدان که امروز سه ساعت به طول انجامید، حاشیه‌های جالبی داشت که به مواردی از آنها اشاره می شود.

* جلسه تا حدودی به موقع آغاز شد؛ نیکبخت از معدود مدیرانی است که در تمامی نشست‌های خبری خود زمان را رعایت کرده و به موقع در جلسه حاضر می‌شود.

* متأسفانه اجازه تصویربرداری خبرگزاری فارس و ضبط فیلم جلسه نشست خبری استاندار همدان داده نشد و این موضوع پس از آغاز نشست خبری با اعتراض خبرنگار فارس مواجه شد، استاندار همدان هم در پاسخ گفت «دوربینی که برای روابط عمومی استانداری همدان فیلم‌برداری می‌کند فیلم جلسه را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد».

* البته در ابتدای ورود تیم خبری خبرگزاری فارس به استانداری همدان چند قطعه فیلم در محوطه استانداری همدان گرفته شد و خبرنگاران فارس با قیاسی معاون استاندار و عبادی مدیرکل ارشاد استان همدان گپ و گفت کوتاهی داشتند که در آن لحظه کارکنان حراست تذکر دادند که در محوطه فیلم‌برداری نشود ولی در داخل سالن مشکلی ندارد.

* این وضعیت در حالی است که در بسیاری از نشست‌های خبری مقامات ارشد دولت و کشور شاهد حضور دوربین‌های فیلم‌برداری هستیم؛ این واکنش استانداری همدان با حضور مدیرکل روابط عمومی جدید که از قضا از اصحاب رسانه است، متأسفانه نشان داد که وضعیت با گذشته تغییر چندانی نخواهد داشت.

* استاندار همدان در ابتدای جلسه خطاب به مدیرکل جدید روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری همدان گفت: بهتر بود آقای شهابی حضور داشتند چراکه ایشان معاون رسانه‌ای بوده و باید در چنین جلسه‌ای باشد.

* رضا قیاسی معاون اقتصادی و توسعه انسانی، سیدسعید شاهرخی معاون سیاسی ـ امنیتی، مهرداد نادری‌فر مدیرکل امور اجتماعی، الماسی مدیرکل سیاسی استانداری، محمدرضا عارف مدیرعامل خانه مطبوعات و فاضل عبادی مدیرکل ارشاد استان، نیکبخت را در این نشست همراهی می‌کردند.

* حضور بیش از 9 فیلمبردار و عکاس در این نشست سبب جلب توجه برای رسانه‌ها شده بود و هر کدام به دنبال این بودند سوژه خود را شکار کرده و ثبت کنند.

* استاندار همدان سخنان خود را با تبریک ایام دهه فجر و پرداختن به برخی دستاوردهای دولت شروع کرد، همانطور که پیش بینی می‌شد نیکبخت استاندار همدان همچون نشست‌های قبل، گریزی به ابتدای دولت یازدهم زده و انتقاداتی را به دولت دهم وارد کرد و سپس سراغ برجام آمد و مزایای این توافق را بیان کرد.

* بیان نتایج و دستاوردهای برجام بخش قابل توجهی از سخنان استاندار همدان را به خود اختصاص داد و البته در بین این سخنان منتقدان برجام بی‌بهره نمانده و مورد عنایت ویژه استاندار همدان قرار گرفتند.

* پچ پچ‌هایی که بین خبرنگاران وجود داشت سبب شده بود همهمه‌ای در جلسه ایجاد شود.

* استاندار همدان در میانه سخنان خود از سفر خود به تهران و نحوه برگشت به همدان سخن گفت، سفری که قرار بود ساعت هفت عصر روز گذشته صورت گیرد به علت وضعیت نامناسب جاده‌ها سفر استاندار همدان را به صبح امروز موکول کرد، البته براساس سخنان استاندار همدان زمان برگشت وی تا همدان هفت ساعت طول کشیده بود.

* غیبت خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در جلسه با وزیر اقتصاد درباره پتروشیمی هگمتانه مورد سؤال یکی از خبرنگاران بود که این امر سبب خنده حضار شد.

* استاندار همدان در بخشی از سخنان خود به آمار پروژه‎‌های افتتاح و کلنگ‌زنی دهه فجر استان همدان اشاره کرد که در این بین خبرنگار فارس درباره آمار سؤال پرسید که استاندار همدان گفت «چون شما خبرنگار فارس هستید بنده باید پاسخ بدهم» که مدیرمسؤول یکی از هفته‌نامه‌ها گفت «فارس حامی شماست و باید آمار را بدهید!» استاندار همدان هم گفت «بله فارس حامی بنده است، البته رسانه‌ها همه حامی من هستند و مثل شما نیستند».

* پس از سخنان 65 دقیقه‌ای استاندار همدان نوبت به خبرنگاران رسید تا سؤالات خود را مطرح کنند و در ابتدای شروع پرسش‌ها اختلاف نظری بین خبرنگاران ایجاد شد که بیشتر به دنبال این بودند تا از روی لیست اسامی، سؤالات خود را بپرسند که استاندار خواست تا مدیریت این کار را به خانه مطبوعات بسپارند.

* وی از ربانی‌مهر مدیرکل روابط عمومی خود که عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات استان نیز هست خواست تا مدیریت پرسش سوالات را به مدیرعامل خانه مطبوعات واگذار کند که خبرنگاران گفتند ربانی‌مهر خود عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات است ولی استاندار همدان در پاسخ گفت: بود و دیگر نیست.

* پس از کش و قوس‌های فراوان خبرنگار فارس پرسید که بسیار از رفتن شما گفته شد و احزاب اصلاح‌طلب جلساتی داشتند که شما باید بروید ولی شما واکنشی نداشتید لطفا در این باره صحبت کنید؟ استاندار همدان در پاسخ به این سؤال گفت: رفتن یا ماندن نه دست من است نه دست اصلاح‌طلب و نه دست اصولگرا، دست دولت است و مادامی که دولت تصمیم داشته باشد که کسی کجا باشد بنده در همدان خواهم بود، اصلاح‌طلبان را دوست دارم، دوست داشتن من این نیست که یعنی هیچ انتقادی نکنید کما اینکه همه شما را دوست دارم. همه شما بچه‌های من، خواهران و برادران من هستید.

* نیکبخت در ادامه گفت: «وای به حال استانداری که در استانی که خدمت می‌کند براساس خط‌کشی فعالیت کند، دولت، دولت اعتدال است و دولت گفته است که خدمتگذار همه هستید و در به کارگیری نیروها نیز گفته شده است نیرویی که دولت را قبول دارد به کار گرفته شود، تا جایی که به من گفته می‌شود و من خبر دارم همچنان خدمتگزار مردم این استان هستم و زمانی که بگویند برو سمعاً و طاعتا... من استان همدان را دوست دارم.
اصلاح‌طلبان با من دشمنی خاصی ندارند منتها... اصلاح‌طلبان افراد خوشفکری هستند که برای پایداری این دولت تلاش کردند و همانطور اصولگرایان را مورد حمایت و خدمت قرار می‌دهیم و سینه ما برای انتقاد فراخ است، فعلاً خبری از رفتنم نیست و اگر خبری گیرتان آمد به ما هم بگویید.

* استاندار همدان خطاب به عبادی مدیرکل ارشاد گفت «اگر سال بعد حضور داشتید برنامه‌های مربوط به مفاخر را جدی پیگیری کنید» در این زمان معاون سیاسی استاندار به نیکبخت گفت «این اگر گفتن شما سبب خنده حضار شد ولی بحث "اگر" تنها به معنای بودن نیست بلکه شاید شرط حیات باشد» در این زمان خبرنگار فارس گفت «این اگر گفتن به مذاق بیشتر خبرنگاران خوش آمد» که یکی از خبرنگاران که در روابط عمومی اداره کل ارشاد همدان فعالیت می‌کند گفت «به مذاق برخی نیز خوش نیامد».

* خبرنگار ایسنا از استاندار پرسید شما مطرح کننده ایجاد بندر خشک بودید ولی به جایی نرسید، لطفاً درباره چرایی این موضوع سخن بگویید.

خبرنگار خبرگزاری فارس همدان نیز در این جلسه گفت: فرماندار گلپایگان پس از برخورد زشت با خبرنگار توسط استاندار اصفهان برکنار شد و انتظار می‌رود با پیمانکار پروژه میدان امام(ره) که برخورد نامناسبی با خبرنگاران و عکاسان داشت برخورد شود. او از استاندار درباره تغییرات مدیریتی استان سؤال کرد که نیکبخت گفت: با آن پیمانکار برخورد کردم و برخورد مناسبی بود اما چون پیمانکار آدم دولت نیست و قراردادی با شهرداری همدان دارد نمی‌توانم او را تغییر دهم. ما به پیمانکار گفتیم که باید عذرخواهی کنید.

وی در پاسخ به سوال تغییرات مدیریت نیز گفت: من اگر قرار باشد نباشم معاونم را نمی‌توانم عوض کنم، فرماندار یا مدیرکل‌های خود را نمی‌توانم عوض کنم. اینها نشانه‌هایی‌ است که جای سؤال را کم می‌کند؛ تغییر داریم و حتماً تغییر داریم. اگر ببینیم مدیری که خیلی نمی‌تواند پا به پای خواسته‌های دولت و حکومت باشد تغییر می‌کند. مدیران ما از نظر عقلانی و اخلاقی خوب هستند ولی بحث بر می‌گردد به جایی که برخی مدیران خود نخواهند یا اینکه پای دویدن به اندازه خواسته‌های مردم و دولت نداشته باشند، در این صورت تغییر می‌کنند.

نیکبخت یادآور شد: من جلسه هشت و 9 ساعته دارم وقتی می‌بینم مدیری که با من در آن جلسه بوده در پایان جلسه به هم ریخته و دیگر توانی ندارد قطعاً باید تغییر کند. مدیری داریم که خدماتی انجام داده اما جرأت نمی‌کند اطلاع رسانی کند، تغییرات زیاد نیست در سطح فرمانداران تغییرات داریم که یک فرماندار تغییر کرده و سرپرستی برای آنجا در نظر گرفته شد. ممکن است یک فرماندار دیگر تغییر پیدا کند ولی در عرصه مدیران نیز تعدادی تغییر می‌کنند.

قصد این است که از خانم‌ها و جوانان استفاده شود، همچنین 9 معاون فرماندار که خانم هستند، معرفی خواهند شد و این معاونان به معاونان فعلی اضافه می‌شوند.

* خبرنگار آسیا نیز از استاندار پرسید: سوال بنده درباره رویداد 2018 هست که شما به این مسائل نقد دارید و گفته‌اید استان تبریز در جذب اعتبارات گام‌های بهتری برداشته است ولی همدان عقب مانده است. نظر شما درباره وضعیت موجود این رویداد و نحوه پیگیری‌ها چیست؟

نیکبخت پس از سؤال خطاب به حضار گفت: آقای ربانی را از بین شما انتخاب کردیم، آقای ربانی از خودتان است و نفوذی شما در بین ماست. همشهری من نیست، در اینجا خطاب به یکی از سرپرستان هفته‌نامه‌ها گفت: «زود نگوید نزنید که همشهری بنده است».

* سرپرست روزنامه اطلاعات نیز در این جلسه پیشنهاد داد برای 15 هزار نفر اشتغالزایی صورت گرفته در دهه فجر مراسمی برگزار شود و این افراد در آنجا شرکت کنند و مردم ببینند و راستی‌آزمایی شود تا مردم به عینه ببینند.

* خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی گفت: فرهنگ چاپلوسی در دستگاه‌ها رو به رشد است و این باعث انزوای نیروهای کارآمد شده که پیشنهاد می‌دهم معاون سیاسی در این موضوع ورود پیدا کرده و بررسی میدانی در این زمینه داشته باشد تا رفع شود.

نیکبخت گفت: این موضوع کلی بود و معاون استاندار همدان با شما در این خصوص جلسه‌ای خواهد داشت.

* مهرداد حمزه عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات استان در خصوص بدهی اداره کل ارشاد به این خانه خطاب به فاضل عبادی مدیرکل این اداره گفت: آقای استاندار مدیرکل ارشاد استان خون به دل ما کرده است! ترس داریم بگوئیم آقای عبادی را عوض کنید چون شما گفته‌اید هر مدیری که خبرنگاران درخواست تغییرش را بدهند تغییر نمی‌دهید.

حمزه ادامه داد: مطالبات خبرنگاران مبنی بر هدایای روز خبرنگار و بدهی‌های سال گذشته پابرجاست.

فاضل عبادی در این هنگام گفت: آقای حمزه لطف دارند! استاندار به ماجرا ورود کرد و گفت: آقای عبادی وقتی برای نبودن شما دست می‌زنند توضیحات خود را ادامه ندهید تا بیشتر از این تشویق نشوید. 35 میلیون تومان بدهی روز خبرنگار را من خود پرداخت می‌کنم. هر قولی که بدهم عمل می‌کنم و سفر سوم خبرنگاران به مشهد هم بعد از عید انجام می‌شود.

* خبرنگار خورشیدغرب هم گفت: از آبان 92 که استاندار همدان شده‌اید آیا نوع ادبیات شما به عنوان یک مدیر ارشد استان در توسعه نقش داشته و از نوع ادبیات با زیردستی‌ها رضایت دارید؟ برای مثال به مدیرکل تأمین اجتماعی گفتید کلاه شما پشمی ندارد!

استاندار گفت: وقتی اینجا حرفی می‌زنم و در شهرستان کاری دیگر صورت می‌گیرد باید هم ادبیات من اینگونه باشد. مدیریت یعنی همین چیزها! اگر می‌خواهید از من ایراد بگیرید دنبال موارد دیگری باشید، من خیلی عیب و ایراد دارم و این ادبیات اتفاقاً به نوعی حسن من است. اگر ببینم کار مردم به خاطر مدیر روی زمین مانده مدیر را عزل می‌کنم چه برسد به استفاده از اینگونه ادبیات.

* خبرنگار روزنامه ابتکار درباره مجتمع رسانه از استاندار پرسید که نیکبخت در پاسخ گفت: صوفی شهردار همدان درباره این موضوع قول مساعد داده است.

* استاندار در خصوص حوادث اخیر در استان نیز یادآور شد: ما حکومتی‌ها باید به گونه‌ای نظام را حفظ کنیم زیرا می‌بینیم کسی که زمانی مسئولیت اجرایی در نظام داشته یکسری تهمت می‌زند، یکی مجلس را زیر سؤال می برد و باید جلویش را بگیریم.

وی ادامه داد: ما دشمن خارجی هم داریم اما خدمات نظام به مردم نیز زیاد بوده و پشتیبانی دولت نیز مهم است و مردم عزیز هستند؛ اما مطالباتی هم دارند که لازم است شنیده شود اما اینکه بخواهند به اغتشاش بکشد کار مردم نیست.

نیکبخت اعتراضات مردم را به حق دانست که باید شنیده شود و گفت: اغتشاش کار مردم و کار جوان بیکار نیست، هرچند جوانانی دستگیر شدند اذعان کردند شاغل هستند و در یک واحد فعال کار می‌کردند که از استان‌های دیگر بودند، این دیگر جوان بیکار نیست و حق ندارد بگوید من بیکارم!

وی با بیان اینکه ما برای اشتغال جوانان کار می‌کنیم، افزود: تا جایی که اعتراضات مربوط به مردم باشد برای ما قابل شنیدن است؛ اینکه در آینده چه می شود امیدواریم که آرامش حفظ شود.

استاندار همدان با بیان اینکه پرچمی در استان همدان به آتش کشیده نشد، افزود: جوان نادانی این کار را کرد اما دستگیری هم برای آنهایی بود که اغتشاش کردند؛ هیچ دانش‌آموز و دانشجویی نیز در بازداشت استان نیست.

وی در پاسخ به اینکه آیا تغییر فرماندار رزن به علت قضیه بنرهای قبل بود، گفت: فرماندار در آن زمان اقدام سوء نداشت، علت جابه جایی‌اش خسته شدنش بود و قرار است در جای مناسبی از او استفاده شود.

* نیکبخت در پاسخ به انتصاب مدیرکل صدا و سیما و تحول در شبکه همدان گفت: تاکنون تغییراتی در صدا وسیما حاصل نشده اما امیدواریم در رویدادهای 2018 شاهد رویکرد خوبی باشیم.

* وی در خصوص فرودگاه و پروازهای همدان یادآور شد: انتظار از اینکه گردشگری بیش از این باید کار شود، بجاست و اولویت توسعه استان همدان گردشکری است، ما در این رابطه هرچه قدر کار کنیم کم است.

استاندار ادامه داد: دو رویداد جهانی و قاره‌ای در همدان می‌تواند در ارتقای گردشگری اثرگذار باشد، با حضور این همه مسئول جهانی در همدان باید سرمایه‌گذار جذب کرد و همدان را معرفی کرد، امیدوارم بهترین انتظارات را برآورده کنیم.

وی اضافه کرد: تاکنون 33 میلیارد تومان در فرودگاه همدان هزینه کردهایم و پرواز حجاج نیز از همدان انجام می‌شود، ضمن اینکه دنبال این هستیم پرواز همدان ـ تهران را راه‌اندازی کنیم.

نیکبخت با بیان اینکه هفته پیش اعلام شد به همدان در هفته دو پرواز اختصاص می‌یابد، یادآور شد: دو پرواز برای همدان را قبول ندارم چون نمی‌توان برنامه همدان را با این دو پرواز گذاشت اما اینکه باید فرودگاه را برای دو رویداد سال بعد آماده کنیم، به حق است.

وی در پاسخ به این سؤال که اعتبارات فرهنگی کمتر به اشتغال پایدار منجر نمی‌شود، افزود: ما باید زمینه اشتغال را ایجاد کنیم اما امیدواریم فرهنگ نیز اشتغال بیشتری ایجاد کند.

* استاندار در پاسخ به این سؤال که چرا ما در نهاوند شهردار نداریم و 6 ماه است منتظریم و هنوز جواب استعلام آن از استانداری نیامده است، گفت: انتخاب شهردار با ما نیست، شهردار وقتی از سوی دستگاه امنیتی تأیید شد، حکم آن می‌آید و بنده امضا می‌کنم، من برای نهاوند جان می‌دهم.

وی تصریح کرد: اگر ببینم مدیری کار نمی‌کند بیان می‌کنم و این حسن است، زیرا نمی‌توان بی‌جهت از یک مدیر تعریف کرد.

* نیکبخت در خصوص سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر غیبت استاندار، علت غیبت خود در استان را اینگونه توضیح داد و گفت: همه استانداران دوشنبه‌ها باید در تهران باشند و اگر دیدید که پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها در همدان نیستم می توانید اعتراض کنید.

وی اضافه کرد: پروژه آبرسانی از سد تالوار از سفر مقام معظم رهبری به همدان شروع شده و تصفیه خانه نیز پیشرفت دارد اما آنقدر که ما نیاز داریم آب نمی‌تواند به ما بدهد، آب مورد نیاز استان از جای دیگر مهیا شد و از همان لوله و تصفیه‌خانه استفاده می‌شود و مشکلی نیست.

نیکبخت در پایان گفت: از الهی‌تبار معاون سابق سیاسی ـ امنیتی به نیکی یاد می‌کنم. اما شاهرخی از نیروهای بسیار توانمند، کارآمد و شناخته شده هستند./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما