تازه های سایت

کد مطلب: 34174
4. دى 1396 - 15:48
با آموزش دادن هفت نکته مهم از کودکان در فضای مجازی محافظت و مراقبت کنید.

به گزارش پایگاه خبری گرو، بچه‌ها از سن 9 سالگی به بعد در دنیای مجازی کنجکاوی بیشتری داشته و با تهدیدهای بیشتری مواجه هستند. بهترین راه برای محافظت از بچه‌های شما در محیط مجازی این است که راه‌های ارتباطی با آن‌ها را باز نگه‌دارید و در مورد خطرات احتمالی با آن‌ها صحبت کنید و به آن‌ها بگویید هر وقت که احساس کردند در هفت موقعیت زیر قرار گرفتند باید فعالیت خود را متوقف کرده و به شما مراجعه کنند.

با آموزش دادن هفت نکته مهم از بچه‌های خود در محیط مجازی محافظت کنید:

** زمانی که از سایتی بازدید می‌کنند که اطلاعات مالی نظیر شماره‌حساب بانکی یا کارت اعتباری را می‌خواهد باید دقت کنند چون بعضی از سایت‌ها می‌خواهند از طریق فرزندان اطلاعات بانکی و مالی افراد را به دست آورده و آن‌ها را وسیله‌ای برای دست یافتن به مقاصد شوم خود قرار دهند.

** زمانی که از سایتی بازدید می‌کنند اطلاعاتی نظیر آدرس منزل، اسم و فامیل و آدرس پست الکترونیکی، شماره تلفن و شماره تأمین اجتماعی را می‌خواهند. باید مراقب باشند این اطلاعات برای شرکت‌هایی که می‌خواهند محصولات خود را برای آن‌ها تبلیغ کنند و یا می‌خواهند هویت شخص را در محیط مجازی دزدیده و غارت کنند، بسیار باارزش است. پس باید به این موضوع آگاه باشند و این اطلاعات را در دسترس این‌گونه سایت‌ها قرار ندهند.

** شخصی که آن‌ها او را نمی‌شناسند و برای آن‌ها تصاویر نامناسب می‌فرستد یا در ارتباط با آن‌ها از زبانی نامناسب استفاده می‌کند یا می‌خواهد ملاقاتی داشته باشد خطرناک بوده و باید بااحتیاط بیشتری با این‌گونه افراد برخورد کنند.

** زمانی که می‌خواهند تصاویر خود را در فضای مجازی ارسال کنند؛ ارسال تصاویر در فضای مجازی و به‌صورت آنلاین به‌ظاهر می‌تواند بی‌خطر باشد، اما اغلب یک کلید راهنمای مهم برای افراد شیاد است.

** نسبت به سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی یا پیام الکترونیکی متعددی که دریافت می‌کنند هوشیارتر باشند، مزاحمت در فضای مجازی تنها یک شوخی بی‌ضرر نیست، به فرزندان خود بگویید درزمانی که تعداد این پیام‌ها زیاد شد حتماً شمارا در جریان بگذارند.

** در شبکه‌های اجتماعی اگر از شخصی که نمی‌شناسند پیام دوستی دریافت کنند باید با هوشیاری بیشتری عمل کرده زیرا در فضای مجازی دوست شدن با شخصی که در دنیای واقعی او را نمی‌شناسند مانند باز کردن درب، برای انواع تهدیدها ازجمله هکرها است.

** درزمانی که فرزندان شما می‌خواهند خدمات رایگان از دنیای مجازی، مانند آهنگ‌های رایگان، زنگ تلفن همراه یا پیام‌های نوشتاری طنز رایگان دریافت نمایند، مطلع باشند که این‌گونه خدمات همواره هیچ هزینه‌ای نداشته اما اگر در مواردی بعضی سایت‌ها برای ارائه این‌گونه خدمات از آن‌ها شماره‌حساب خواست سریعاً شمارا در جریان بگذارند تا صحت آن را بررسی نمایید.

بهتر است فرزندان خود را در هر زمینه‌ای ازجمله خطرات دنیای مجازی آموزش داده و آن‌ها را از تهدیدات احتمالی در دنیای مجازی مصون بداریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما